۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰

دهقان در صحن مجلس:

«وزارت بازرگانی» دیپلماسی تجاری را تقویت می‌کند

«وزارت بازرگانی» دیپلماسی تجاری را تقویت می‌کند

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: وزارت بازرگانی به صورت تخصصی شرایط دیپلماسی اقتصادی و تجاری را فراهم و تقویت می‌کند و صادرات جز با دیپلماسی تجاری پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: ۳۸ سال وزارت بازرگانی داشتیم، لذا ایجاد این وزارتخانه امر جدیدی نیست.

وی متذکر شد: از سال ۹۰ با هدف رونق تولید ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت اما اهداف محقق نشده و حوزه عمل گسترده وزارت صنعت موجب شد که هیچ یک از وزرا در این وزارتخانه امکان مدیریت موفق را نداشته باشند. از این رو طی این ۱۲ سال ۶ وزیر و ۳ سرپرست تغییر کرد و هیچ یک از وزرا بیش از دو سال در این وزارتخانه نماندند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: همواره وزرا طی این سال‌ها گرفتار بازارهای غیرتخصصی شدند و از حوزه معدن، صنعت و تولید جا ماندند. تجارت یک تخصص بوده و با توجه به اینکه ما تحریم هستیم، باید بزرگترین دیپلماسی تجاری در دنیا را داشته باشیم و وزارت بازرگانی به صورت تخصصی شرایط دیپلماسی اقتصادی و تجاری را فراهم و تقویت می‌کند. صادرات جز با دیپلماسی تجاری پیش نمی‌رود.

دهقان تاکید کرد: دولت‌ها طی دوران مدیریت خود به این نتیجه رسیدند که اهداف ادغام در جهت رونق تولید محقق نشده است و برای رونق تولید باید صادرات رونق پیدا کرده و این امر بدون دیپلماسی تجاری قوی امکان‌پذیر نیست.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی خواست قطعی دولت و رئیس جمهور است. این لایحه دو بار در کابینه مطرح شده است، ما هیچ راهی جز رفتن به سمت کار تخصصی تجاری برای رونق تولید نداریم.

کد خبر 5837510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha