هشدار حماس نسبت به تداوم تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

هشدار حماس نسبت به تداوم تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

جنبش حماس ضمن واکنش به تداوم تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، به شهرک‌نشینان در خصوص ادامه این تعرض‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به تداوم تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد: ما در خصوص تداوم تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و اجرای مراسم تحریک‌آمیز در حریم این مکان مقدس هشدار می‌دهیم. این اقدامات در قالب تلاش‌های اشغالگران جهت یهودی‌سازی این مکان مقدس و اجرای نقشه‌های آنان در راستای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی مسجدالاقصی صورت می‌پذیرد.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد که ملت فلسطین و تمامی نیروهای فعال آن اجازه نخواهند داد نقشه‌های صهیونیست‌ها در خصوص یهودی‌سازی مسجدالاقصی اجرایی شود.

حماس افزود: ملت فلسطین و تمامی نیروهای فعال آن، با همه روش‌های در دسترس، از مسجدالاقصی و مقدسات دفاع خواهند کرد؛ چراکه این مکان مقدس در رأس مسئله فلسطین قرار داشته و خواهد داشت و بخشی از باور دینی و سیاسی ما خواهد ماند.

این جنبش، اقدامات قهرمانانه فلسطینیانی که به صورت ۲۴ ساعته در مسجدالاقصی حضور دارند را مورد ستایش قرار داد و از اهالی قدس و تمامی ملت فلسطین خواست که حضور مداوم در مسجدالاقصی را افزایش دهند.

حماس از امت عربی و اسلامی خواست که در تمامی سطوح دولتی و مردمی جهت حمایت از مقاومت ملت فلسطین و مبارزه قانونی آن تا آزادی اراضی و مقدسات فلسطین، از جمله مسجدالاقصی که به عنوان قبله نخست مسلمانان در رأس این مقدسات قرار دارد، اقداماتی کارآمد صورت بدهند.

کد خبر 5840246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha