۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۷:۳۱

توسط هلال احمر؛

دختران دانش آموز برای روزهای سخت آماده می‌شوند

دختران دانش آموز برای روزهای سخت آماده می‌شوند

یازدهمین دوره مرحله استانی طرح ملی دادرس برگزار و دختران دانش آموز برای روزهای سخت در حوادث آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، المپیاد استانی آماده در قالب ۸ تیم ویژه دختران و ۶ تیم ویژه پسران جمعیت هلال احمر استان سمنان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ تیرماه سال جاری در شهرستان سمنان برگزار شد.

یازدهمین دوره مرحله استانی طرح ملی دادرس با عنوان (المپیاد استانی مسابقات آماده) با حضور علیرضا باغبان سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان، عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، روح الله حسنی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش این استان، حجت الاسلام والمسلمین محمود نطنزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و سایر مسئولان در سالن ورزشی امام خامنه ای جمعیت هلال احمر شهرستان سمنان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که به مدت ۲ روز به صورت مجزا در دو بخش پسران و دختران برگزار شد تعداد ۸۴ دانش آموز پسر دوره متوسطه در قالب ۶ تیم در روز اول و تعداد ۱۱۲ دانش آموز دختر دوره متوسطه در قالب ۸ تیم از مسابقات در روز دوم به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این دوره در ۸ آیتم حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، خونریزی، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی، آتل بندی، ارزیابی و احیای قلبی و ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند که آیتم پناه‌گیری و خروج ایمن در دبیرستان متوسطه پیامبر اعظم (ص) سمنان برگزار شد.

باغبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان طی بازدیدی که از این دوره از مسابقات داشتند ضمن بیان این موضوع که المپیاد آماده مخفف المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمری و دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر و آموزش و پرورش است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در محیط خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

تیم‌های برتر این دوره از مسابقات در دو بخش پسران و دختران به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری که در آینده نزدیک توسط سازمان جوانان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

کد خبر 5840475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha