۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

حجاج ایرانی آخرین دعای کمیل مدینه را زمزمه کردند

حجاج ایرانی آخرین دعای کمیل مدینه را زمزمه کردند

حجاج ایرانی در آخرین پنجشنبه حضورشان در مدینه النبی دعای روحبخش کمیل را زمزمه کردند و در عزای سالار شهیدان به سوگ نشستند. 

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دعای کمیل مدینه منوره پنجشنبه شب (۲۹ تیر) با حضور پرتعداد حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در جوار بارگاه پیامبر مهربانی و رحمت برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال پرشور زائران در مدینه همراه بود، علاوه بر قرائت دعای کمیل، ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله حسین (ع) فضای معنوی خاصی را به یادگار گذاشت.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، محمدجواد دانشیار رئیس ستاد مدینه و … از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

مراسم روحبخش دعای کمیل در شرایطی برگزار شد که حجاج ایرانی دقایقی قبل از شروع آن در نمازخانه هتل المدینه الجدیده حاضر شدند و به راز و نیاز با خدای متعال پرداختند.

در ادامه مداحی و قرائت دعای کمیل توسط مداحان و ذاکران اهل بیت مهدیان فر و پاشایی فضای مراسم را معنوی کرد و زائران ایرانی نیز در حالی که با چشمانی اشک بار برای حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ایران دلتنگی می‌کردند، دقایقی را به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی عملیات حج ۱۴۰۲ زائران ایرانی رفته رفته مدینه را ترک می‌کنند و تا روز دوشنبه پیش رو همه زائران حج ۱۴۰۲ از سرزمین وحی خارج خواهند شد. در حال حاضر حدود ۸ هزار حاجی ایرانی در شهر پیامبر حضور دارند که تا پایان عملیات حج راهی کشور خواهند شد.

کد خبر 5840857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha