۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴

پس از دیدار با وزیر خارجه اتریش؛

ایروان: زمان ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی با ترکیه فرارسیده است

ایروان: زمان ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی با ترکیه فرارسیده است

وزیر امور خارجه ارمنستان پس از دیدار با وزیر خارجه اتریش اعلام کرد: زمان ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با ترکیه فرارسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرمنا پرس، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که معتقد است زمان آن فرا رسیده که مذاکرات برای عادی سازی روابط کشورش با ترکیه ادامه یابد.

وزیر امور خارجه ارمنستان پس از دیدار با «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در وین در این خصوص گفت: به اعتقاد من به دلیل مبارزات انتخاباتی و انتخابات در ترکیه، ما در این روند توقف داشتیم. اکنون زمان ادامه گفتگوها در مورد عادی‌سازی فرا رسیده است و گام‌ های بسیار ملموسی وجود دارد که می‌ توانند توسط هر دو طرف اجرایی شوند تا اطمینان حاصل شود که ما در مسیر درستی هستیم و کارها به سمت عادی‌ سازی نهایی، جامع و همه‌ جانبه پیش می‌ رود.

«آرارات میرزویان» در این ارتباط ادامه داد: باز کردن مرز میان دو کشور و برقراری روابط دیپلماتیک و البته در اینجا من در درجه اول در مورد باز کردن مرز بین ارمنستان و ترکیه برای اتباع کشورهای ثالث و همچنین اتباع ایروان و آنکارا با گذرنامه دیپلماتیک صحبت می کنم. برخی پروژه های دیگر هم در حال بحث و بررسی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد که هیچ تاریخ مشخصی برای نشست آتی میان مقامات دو کشور مورد توافق واقع نشده است.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که عادی سازی روابط میان کشورش با ترکیه از اولویت های ایروان به شمار می آید.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر ارمنستان در اظهارتی در پارلمان این کشور ابراز امیدواری کرد که روابط با ترکیه بعد مشخص شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری در این کشور عادی سازی شود.

«نیکول پاشینیان» در این خصوص گفته بود: امیدوارم پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بتوانیم روابط ارمنستان و ترکیه را عادی کنیم. همچنین امیدوارم بتوانیم به عادی سازی روابط خود با ترکیه به روش طبیعی ادامه دهیم. این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 5841207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha