اقدامات گسترده بغداد پس از قرآن سوزی در سوئد

اقدامات گسترده بغداد پس از قرآن سوزی در سوئد

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از رایزنی های فواد حسین با همتایان خود در جهان عرب و اسلام برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در حال تماس با همتایان خود در کشورهای عربی و اسلامی با هدف بسیج تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی در نشست اضطراری آن در سطح وزرا است تا پیامدهای اهانت به قرآن کریم و مقابله با پدیده اسلام هراسی در سراسر جهان بررسی شود.

وی افزود که وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان خود در ترکیه، ایران و اردن درباره برگزاری نشست اضطراری در سطح وزیران سازمان همکاری اسلامی گفت و گو کرد و آنها نیز از موضع عراق در این فراخوان، برای دستیابی به رویه روشن در مقابله با اهانت به قرآن کریم حمایت کردند.

الصحاف ادامه داد: فواد حسین همچنین تماسی از سوی همتای سعودی خود دریافت کرد و دو طرف بر اهمیت تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرا و برای بررسی پیامدهای اهانت به قرآن کریم، مقابله با پدیده اسلام هراسی و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه به توافق رسیدند.

کد خبر 5842111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha