۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

امام جمعه موقت بندرعباس تاکید کرد:

پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین

پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین

بندرعباس - امام جمعه بندرعباس بر رعایت مسائل شرعی و دینی و پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قنبر درویشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهارکرد: برخی در دوره‌ای فکر می‌کردند که دنیا فقط آمریکا و اروپا است درحالی که اگر جمعیت دنیا را درنظر بگیریم هند و چین ده‌ها برابر جمعیت کشورهای اروپایی هستند.

وی با بیان این جمله که مخالف رابطه نیستیم اما رابطه گرگ و میش را قبول نداریم، یادآور شد: امروز با درایت و مدیریت دولت سیزدهم روابط جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها و دولت‌هایی که در مقاطعی نادیده گرفته شد، مستحکم‌تر شد.

امام جمعه موقت بندرعباس در این رابطه به قراردادهای تجاری اخیر که بین دولت سیزدهم و برخی از این کشورهای منطقه و آفریقایی بسته شد، اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید دستش به سوی مستضعفان جهان باز باشد چراکه نتیجه و اثرگذاری این روابط و قراردادها باعث تقویت اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح خواهد شد.

حجت‌الاسلام درویشی، هشدار سردار تنگسیری به توقیف‌کنندگان نفت ایران اشاره کرد و افزود: فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته با بیان اینکه انگلیس از آمریکا خبیث‌تر است، تاکید کرد ما آن شرکت نفتی که بخواهد نفت ما را از این کشتی خالی کند مسوول می‌دانیم و مقابله به مثل می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشکلات و آسیب‌های مساله قاچاق سوخت به ویژه در شرق استان هرمزگان پرداخت و ادامه داد: بخشی از مقصران این موضوع قاچاقچی‌ها هستند که امیدواریم در سایه دغدغه‌های مسوولان و متولیان امر این مساله زودتر جمع‌ شود.

خطیب جمعه بندرعباس همچنین بر رعایت مسائل شرعی و دینی و پرهیز از خرافه‌خوانی در مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام تاکید کرد و افزود: باید با ذکر امام حسین علیه السلام هدف امام از قیام عاشورا را زنده نگه‌داریم و دنیا را با هدف قیام امام حسین(ع) آشنا کنیم.

کد خبر 5842418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha