۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

یک مقام مسئول در وزارت علوم خبر داد؛

طراحی اطلس جامع فرهنگ آموزش عالی کشور با سامانه «فرنما»

طراحی اطلس جامع فرهنگ آموزش عالی کشور با سامانه «فرنما»

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: با بهره‌گیری از «فرنما» می‌توانیم به «اطلس جامع فرهنگ آموزش عالی کشور» دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی زاهدی امروز در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها که با حضور وزیر علوم در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد گفت: امروز در عصر دیجیتال، سامانه‌های داده محور، زمینه‌ساز تحلیل داده برای اتخاذ تدابیر، تبیین راهبردها، تعریف مأموریت‌ها و پایش اقدامات هستند.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از سامانه «فرنما» می‌توانیم به «اطلس جامع فرهنگ آموزش عالی کشور» که ویژگی بارز آن تغذیه شدن با داده‌های پویا و به‌روز و در تعامل با تمامی کنشگران این حوزه است دست یابیم.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: اگر ما بتوانیم ویژگی‌های فرهنگی هر منطقه، دانشگاه و هر استان را به‌صورت مکان نمایی درج کنیم، می‌توانیم این اطلس چند لایه را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه هوشمند فرنما بسیار خوب طراحی‌شده است، افزود: این سامانه به صورت تمام‌عیار از موضوع جمع سپاری بهره گیری کرده و می‌تواند از اقدامات وزارت عتف در راستای شفافیت و تحقق شعار دولت باشد که می توان به شفافیت در عملکرد فرهنگی، شفافیت در تخصیص اعتبارات، و شفافیت در حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها اشاره کرد.

زاهدی افزود: امروز قدرت یک سامانه در مشارکت تمامی ذی‌نفعان آن است، جایی‌که عنوان تعامل فراگیر، تجلی پیدا می‌کند، اگر امروز یک پیام‌رسان، سکو، یا یک سامانه فروشگاهی دیجیتال و یا یک آپ موفق و تبدیل به برند شده است، موفقیت آن مرهون اتخاذ راهبردهایی است که توانسته مخاطب را جذب و حفظ کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد دارم این اتفاق خوب به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه آموزش تسریع پیدا کند، جایی‌که موضوع تحول در آموزش را پیگیری می‌کنیم و می خواهیم براساس آمایش سرزمینی آن را محقق کنیم.

زاهدی ادامه داد: حسن تدبیر وزیرعلوم در تلفیق مفاهیم حوزه‌های مختلف و برونزایی مفاهیم جدید، رقابتی هوشمندانه در آموزش عالی ایجاد کرده‌است، ما در این‌جا شاهد تلفیق و درهم آمیختگی فناوری و فرهنگ هستیم جایی که مفهوم فناوری فرهنگی و فرهنگ فناوری تجلی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: بهترین راه تبلور، تجلی و تأثیر گذاری فرهنگ، بهره مندی از فناوری اطلاعات است که امروز در سامانه «فرنما» این موضوع به‌خوبی خود را نشان داده است به‌عنوان یک عضو کوچک جامعه فناوری اطلاعات کشور، بر خود می‌ بالم که در وزارت‌خانه ای هستم که در حوزه فرهنگی بیشترین فعالیت‌ها مبتنی بر داده، در حال انجام است.

کد خبر 5843060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha