۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت خبر داد؛

نیازسنجی هزار میلیاردی برای اجرای ۸ پروژه طرح میثاق رشت

نیازسنجی هزار میلیاردی برای اجرای ۸ پروژه طرح میثاق رشت

رشت- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با تاکید به اینکه برای ۸ پروژه یک هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است، گفت: منابع مالی لازم به منظور اجرای این پروژه ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس شفیعی امروز شنبه در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت، با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند که به لحاظ مالی شهرداری توانایی اجرای ۸ پروژه طرح میثاق را ندارد، اظهار کرد: بنده تاکید می‌کنم که منابع مالی لازم به منظور اجرای این پروژه‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی در این بخش نیست.

وی با بیان اینکه برخی از اعتبارات این پروژه از منابع ملی تأمین می‌شود، افزود: بخشی از این اعتبارات از محل کمیسیون ماده ۵ تأمین می‌شود و باید بگویم که برخی از املاک در سطح شهر از جمله زمین‌های فرهنگیان و … تعیین عوارض شده‌اند و متأسفانه در کمیسیون ماده ۵ مدتهاست که بلاتکلیف و متوقف شده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با تاکید به اینکه برای ۸ پروژه یک هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است، گفت: در این موارد قصوری از سوی شورا و شهرداری وجود ندارد و برای رفع مشکلات مالی به تعامل کمیسیون ماده ۵ نیازمند هستیم و انتظار داریم استاندار گیلان و معاون عمرانی استانداری در این بازه حمایت لازم را داشته باشند.

شفیعی با اشاره به اینکه از شهردار رشت به منظور به مناقصه رساندن ۴ پروژه از مجموع ۸ پروژه تشکر می‌کنم، اضافه کرد: شورا و شهرداری رشت تمام تلاششان را برای اجرای این پروژه‌ها به کار گرفته‌اند و پیمانکارانی که صدای بنده را می‌شنوند باید در این بازه نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اصلاحیه برخی از مفاد تأمین اجتماعی پیرامون ساخت و ساز نیز در مجلس در دست بررسی است، افزود: تأمین اجتماعی بابت احداث بنا از پیمانکاران و سازندگان مبالغی را دریافت می‌کرد که در سال جاری شاهد افزایش هنگفت این مبلغ بودیم که با ورود مجلس شورای اسلامی به زودی در این بازه اصلاحیه‌ای صادر می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برخی از اقدامات در جریان صدور پروانه ساخت و ساز، بیان کرد: برخی افراد نسبت به پرداخت عوارض خود پیرامون ساخت و ساز اقدام کرده‌اند و شهرداری نیز موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور پروانه ساخت و ساز اقدام شود و امیدوارم با چنین اقداماتی رفاه حال بیشتر شهروندان را شاهد باشیم.

کد خبر 5843311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha