۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲

هیات خبرنگار/

ادب باعث نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود

ادب باعث نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ادب باعث نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود گفت: ادب باعث نجات حر از دوزخ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دهه اول ماه محرم حجت السلام سید مصطفی حسینی در مراسم معرفت عاشورایی شهرستان سبزوار به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث شکسته شدن دل بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب سلام الله علیها شد اولین اقدام حر در بستن راه بر کاروان حضرت سیدالشهداء بود. جناب حر از طرف یزید ملعون دستور داشت که راه را بر امام ببندد، که ایشان نه راه رفت داشته باشد نه راه برگشت؛ تا یا با یزید بیعت کند یا بجنگد.

وی در ادامه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه اقدام امام حسین علیه السلام در برابر این عمل حر چه بود؟ گفت: زمانی که حضرت سیدالشهداء (ع) به اقامه نماز ظهر پرداختند حر به سپاهیانش دستور داد پشت سر امام به نماز بایستد. ابی عبدالله (ع) دستور داد به تمام سپاه حر آب دهید حتی اسب‌هایشان را سیراب کنید. اینگونه بود که امام حسین (ع) با رفتارشان دل‌ها را کسب کردند زمانی که بی آبی عرصه را بر امام تنگ کرد در مقابل سپاه حر ایستادند و به جناب حر فرمودند که خداوند مادرت را به عزایت بنشاند. حر رو به امام کرد و گفت هر کسی دیگر جز شما بود جوابی دندان شکن می‌دادم ولی حیف که مادر شما بی بی حضرت فاطمه (س) بهترین بانوی دو عالم است و من نمی‌توانم به ساحت ایشان بی احترامی کنم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اینجاست که ادب حر بانی نجات او شده و نزدیک جنگ نینوا در ظهر عاشورا شرمنده و شرمسار با اندوهی فراوان به سمت خیمه سیدالشهداء آمد و ابا عبدالله (ع) با آغوشی باز او را فرا گرفتند.

کد خبر 5843996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha