در استان دیالی صورت می‌گیرد؛

طرح امنیتی حشدشعبی با نزدیک شدن به عزاداری‌های عاشورای حسینی

طرح امنیتی حشدشعبی با نزدیک شدن به عزاداری‌های عاشورای حسینی

یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی عراق از افزایش تدابیر امنیتی این نیروها با نزدیک شدن به مراسم عزاداری عاشورای حسینی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «صادق الحسینی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی، اعلام کرد که تدابیر امنیتی این نیروها، با نزدیک شدن به مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی، افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: نیروهای حشد شعبی، تدابیر امنیتی خود را در ۱۳ بخش در محورهای مختلف دیالی با نزدیک به روز عاشورای حسینی، افزایش داده‌اند تا امنیت این مناطق به صورت کامل تضمین شود.

الحسینی بیان کرد: افزایش این تدابیر امنیتی در کنار اضافه کردن نیروهای بیشتر، باعث بالا رفتن سطح قدرت رزمی برای پوشش دادن هر منطقه طی چند دقیقه، می‌شود. تلاش‌های نیروهای حشد شعبی برای حمایت از موکب‌های حسینی، در طول شبانه روز بدون استثنا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نیروهای حشد شعبی از ۱۵۰ موکب حسینی در مناطق آزاد شده و اطراف آن در دیالی به صورت مستقیم در چارچوب طرح امنیتی خود با همکاری نیروهای امنیتی دیگر عراق، حمایت به عمل می‌آورند.

وزارت کشور عراق نیز روز یکشنبه اعلام کرد که با نزدیک شدن به روز دهم محرم، تجهیزات کمکی و پشتیبانی به استان مقدس کربلا اعزام می‌شود.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: با نزدیک شدن به مراسم عاشورا، نیروهای کمکی و پشتیبانی از همه بخش‌ها به استان مقدس کربلا اعزام خواهند شد.

وی افزود: برنامه امسال متفاوت است چرا که بر خلاف برنامه‌های سال‌های گذشته مسدود بودن مسیرها کاهش می‌یابد.

پیش از این هم صباح الموسوی مدیر کل اداره بهداشت کربلا گفته بود: این اداره آمادگی برای اجرای طرح اضطراری عاشورا را تکمیل کرده و کادربهداشتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات پزشکی و بهداشتی به هزاران زائر عتبات مقدسه آماده هستند. این طرح شامل توزیع ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آنها به دارو و ملزومات پزشکی و استقرار آنها در مناطق مهمی است که شاهد ترافیک انسانی است به ویژه مراسم طویرج. ۸ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیماران نیازمند به عمل اورژانسی آماده بوده و یک کادر پزشکی در مرکز جراحی تخصصی «زینب کبری» مستقر هستند. ۳۵ تیم بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی و غذای ارائه شده به زائران آماده هستند.

کد خبر 5844902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha