۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

واکنش روسیه به کودتا در نیجر

واکنش روسیه به کودتا در نیجر

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به وقوع کودتا در نیجر اعلام کرد: مسکو از طرف‌های درگیر در تحولات جاری در نیجر می‌خواهد تا از توسل به‌زور خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای در ارتباط با موضوع وقوع کودتا در کشور نیجر اعلام کرد: مسکو از طرف‌ های درگیر در تحولات جاری در نیجر می‌ خواهد از توسل به زور خودداری کنند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه شده است که «طرفین در نیجر همه مسائل مورد اختلاف را از طریق گفتگو حل و فصل کنند».

از سوی دیگر، سخنگوی کرملین در این ارتباط گفت: وضعیت نیجر به طور فعال در مجمع روسیه و آفریقا مورد بحث قرار می گیرد و نادیده گرفتن چنین رویدادهایی غیرممکن است.

فرماندهی نیروهای مسلح نیجر امروز با شورشیان نظامی از گارد ریاست جمهوری این کشور اعلام همبستگی کرد.

آنچه در مورد وضعیت بازداشت «محمد بازوم» رئیس جمهور کشور نیجر در حال حاضر مشخص شده این است که ارتش نیجر در بیانیه ای اعلام کرده است که می خواهد از خونریزی جلوگیری کرده و سلامتی رئیس جمهور- فرماندهی ارتش نیجر- را حفظ کند.

در بیانیه صادره از سوی فرماندهی ارتش نیجر در این خصوص آمده است: هرگونه مداخله نظامی خارجی در نیجر عواقب فاجعه باری را برای مردم و کشور به همراه دارد.

کد خبر 5847896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha