۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

معاون میراث‌فرهنگی مرکزی:

مرمت بام بازار تاریخی اراک با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد

مرمت بام بازار تاریخی اراک با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد

اراک- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت بام تاریخی اراک با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین محمودی از آغاز مرمت بام تاریخی اراک خبر داد و گفت: بام راسته اصلی بازار با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در حال مرمت است که این مرمت شامل سبک‌سازی بام اصلاح و مرمت پوشش بام و طاقهای شکسته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین سرای فدایی در بازار تاریخی اراک نیز در حال مرمت است.

محمودی توضیح داد: در این قسمت از مرمت؛ بالکن‌ها و تیرهای شکسته در سرای فدایی بازار تاریخی اراک جمع‌آوری و بر اساس الگوی سنتی مجدداً اجرا خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: لازم است با هدف جلوگیری از تخریب احتمالی و حفظ سراهای بازار تاریخی اراک، این مجموعه‌های ارزشمند مرمت و بازسازی شوند.

محمودی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در ۱۰ سال اخیر ۱۲ سرا از مجموعه ۲۰ سرای بازار تاریخی اراک را مرمت و بازسازی کرده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اکنون بام تمام سراهای بازار تاریخی اراک با نظارت کارشناسان میراث مرمت شده تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

بازار تاریخی اراک دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند.

کد خبر 5848891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha