۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری آبشار «افرینه»

اختصاص اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری آبشار «افرینه»

 خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری آبشار «افرینه» در معمولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به‌منظور سامان‌دهی منطقه گردشگری آبشار «افرینه» شهرستان معمولان اختصاص یافت.

وی گفت: این میزان اعتبار در راستای اجرای عملیات محوطه‌سازی، ساخت آلاچیق و سکو در اطراف آبشار «افرینه» هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به جذابیت‌های ظاهری آبشار «افرینه» معمولان و قرارگرفتن آن در مسیر حمل‌ونقل به سمت خوزستان و جنوب کشور، نیازمند توجهات ویژه برای ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین معرفی هرچه بیشتر به گردشگران است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه آبشار «افرینه» در روستایی به همین نام در شهرستان معمولان قرار دارد و سرچشمه این آبشار محل تلاقی دورود «افرینه» و «چمشک» در ۳۸ کیلومتری خرم‌آباد است. افزود: این آبشار حدود دو کیلومتر با روستای «افرینه» فاصله دارد و مجموعه‌ای از چندین آبشار کوچک و بزرگ است که از میان صخره‌های عظیم سرازیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: ساختار خاص و متفاوت، طبیعت بکر و دسترسی آسان، این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری لرستان تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: مهم‌ترین امتیاز آبشار «افرینه» را می‌توان چهارفصل بودن آن دانست به‌طوری‌که این آبشار در تمام سال جریان دارد و حوضچه آن همواره پرآب است.

کد خبر 5849000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha