۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

شهرداری های استان تهران اطلاعات صدور پروانه ساخت را بارگذاری کنند

شهرداری های استان تهران اطلاعات صدور پروانه ساخت را بارگذاری کنند

تهران- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شهرداری‌های این استان خواست اطلاعات صدور پروانه‌های ساخت را در سامانه ستاد ملی بازآفرینی بارگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، امنیتی و ورزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی دانست و گفت: بایستی در این خصوص متناسب با اعتبارات تخصیصی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به ستادهای بازآفرینی شهری پیگیری لازم انجام شود.

وی از فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای بازآفرینی شهری خواست، تا رفع کمبود سرانه‌های هفتگانه را پیگیری کنند و افزود: شتاب بخشی به جریان بازآفرینی و نوسازی در محلات کم برخوردار منوط به تشکیل منظم، مستمر و پی گیرانه ستادهای بازآفرینی است.

وی همچنین از شهرداری‌های استان خواست اطلاعات خود در خصوص صدور پروانه‌های ساخت را در سامانه ستاد ملی بازآفرینی بارگذاری کنند و افزود: شهرداری‌هایی که در این خصوص تاکنون اقدام نکرده اند با سرعت بیشتری در این حوزه ورود کنند.

وی همچنین از پرداخت وام ودیعه مسکن در شهر تهران به میزان ۱۲۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به مالکان واحدهای فرسوده خبر داد و گفت: توسعه گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر کشور هم زمان می‌توانند از حمایتها، تسهیلات و تخفیفات نوسازی واحدهای فرسوده نیز بهره مند شوند.

جنتی اضافه کرد: وام نوسازی واحدهای فرسوده در سایر شهرهای استان تهران ۹۰ میلیون تومان است، که اقساط ماهانه وام ۱۲۰ میلیون تومانی دو میلیون و دویست هزار تومان و سود کلی وام را ۱۳ میلیون تومان است، به این شکل به هر واحد بافت فرسوده در شهر تهران هم وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت و هم وام ۱۲۰ میلیون تومانی ودیعه تعلق می‌گیرد.

کد خبر 5849070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha