۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

سامانه رتبه‌بندی و تعالی شهر هوشمند ایران طراحی شد

سامانه رتبه‌بندی و تعالی شهر هوشمند ایران طراحی شد

سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از طراحی سامانه رتبه‌بندی و تعالی شهر هوشمند ایران توسط محققان دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر امین فرجی، سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: در سامانه رتبه‌بندی و تعالی شهر هوشمند ایران، عملیات ارزیابی شهرهای هوشمند بر اساس ۱۴۰ شاخص در ۲۰ دسته‌بندی صورت می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره تعیین شاخص‌های این رتبه‌بندی، اظهار داشت: ضمن اینکه از منابع معتبر بین‌المللی نظیر ITU و ISO در زمینه استخراج شاخص‌ها استفاده شده است، یک سری ویژگی‌های بومی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان نیز در تعیین شاخص‌ها و دسته‌بندی‌ها مورد ملاحظه قرار گرفته است.

فرجی از حوزه‌های انرژی، ساختمان، حمل‌ونقل، کشاورزی، سلامت و بهداشت، تأمین مالی، امنیت، کارآفرینی و نوآوری اجتماعی، حکمرانی، گردشگری و غیره به عنوان کلان حوزه‌های مدنظر در این سامانه نام برد و درباره رتبه‌بندی شهر هوشمند ایران بیان داشت: این رتبه‌بندی با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت خواهد گرفت.

سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران با یادآوری وجود بیش از ۱۴۰۰ شهر در کشورمان، گفت: در فاز اول رتبه‌بندی شهر هوشمند، قرار است شهرهایی که دارای جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر هستند رتبه‌بندی شوند که تعداد آنها ۵۴ شهر در ایران است.

کد خبر 5855004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha