۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

نام نویسی ۱۹ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در گیلان

نام نویسی ۱۹ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در گیلان

رشت- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان از ثبت نام بیش از ۱۴۴ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ هزار دانش آموز مربوط به پایه اول ابتدایی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب کریمی گفت: از ابتدای خرداد تا کنون، از ۱۹۸ هزار دانش آموز ابتدایی در گیلان ۱۴۴ هزار دانش آموز معادل ۷۲ درصد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت نام کرده‌اند که ۱۹ هزار نفر آن‌ها برای تحصیل در پایه اول نام نویسی کرده‌اند.

وی با تاکید بر ثبت نام مطلوب و عدالت محور افزود: مدیران مدارس و حوزه ستادی باید برای تسهیل نام نویسی دانش آموزان مناطق سخت گذر و رفع اختلال در احراز هویت و کدپستی متقاضیان تمهیدات لازم را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به سنجش سلامت ۹۹ و ۵ دهم درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان، گفت: بیش از ۴ هزار نفر به مراحل تکمیلی سنجش تحصیلی و ثبت نام نهایی هدایت شدند.

کریمی رعایت قانون برای ثبت نام دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: دانش آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی در مدارس دولتی و هیأت امنایی ثبت نام می‌شوند و مدیران حوزه ستادی هیچ دخل و تصرفی در ثبت نام دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۸۹ هزار دانش آموز در پایه‌های تحصیلی مختلف مدارس گیلان تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: اتباع خارجی هم می‌توانند از نیمه مرداد تا ۱۰ شهریور برای نام نویسی فرزندان شأن اقدام کنند.

کد خبر 5856570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha