۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

با حضور معاون وزیر علوم؛

۵ طرح برتر دومین رویداد تانا در یزد تجلیل شدند

۵ طرح برتر دومین رویداد تانا در یزد تجلیل شدند

یزد- دومین رویداد تانا در یزد برگزار شد و پنج برگزیده این رویداد در مراسمی با حضور معاون وزیر علوم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس پارک علم و فناوری یزد، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه رویداد تانا یزد با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی پارک‌های علم و فناوری، تقویت اکوسیستم یا زیست بوم نوآوری است، اظهار داشت: تنها راه توسعه کشور ما از کانال اقتصاد دانش بنیان است، اگر اقتصاد ما به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود، می‌تواند وارد جرگه کشورهای توسعه یافته شود.

سیدحبیب‌الله میرغفوری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و نامگذاری یک سال به این عنوان گفت: بر این اساس حمایت‌های بی‌دریغی از سمت دستگاه‌های دولتی و مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های دانش بنیان شده و نمونه بارز آن تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان است که کار بسیار بزرگی در راستای تسهیل‌گری برای این شرکت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: اخیراً اتفاقات خوبی در سطح استان در حوزه دانش بنیان رقم خورده و نمونه بارز آن، اجرای تبصره ۱۶ وام اشتغالزایی تا سقف ۴ میلیارد تومان است که توانستیم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور جذب کنیم که رقم بسیار خوبی است.

میرغفوری عنوان کرد: ۱۰۰ درصد مبالغی که به حوزه دانش بنیان تخصیص داده شده را جذب کردیم و امیدواریم با همکاری مسئولان این سهمیه برای استان بیشتر شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: از کارهای ارزشمندی که اخیراً با همکاری مسئولان استانی انجام شده، تخصیص ۴۵ هکتار از اراضی موسسه کوثر واقع در کاریزبوم یزد با قیمتی مناسب به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: در رویداد تانا تلاش شده بحث‌های به‌هم رسانی نیازها و ایده‌ها به بهترین شکل انجام شود و دبیرخانه دائمی این رویداد در پارک مستقر و مقرر شده این رویداد به عنوان یک رویداد دائمی در طول سال برگزار شود.

شناسایی ۱۸۸ نیاز فناورانه از صنایع و ادارات و سازمان‌های یزد

دبیر برگزاری این رویداد نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این رویداد گفت: با شناسایی ۱۸۸ نیاز فناورانه از صنایع و ادارات و سازمان‌های استان یزد، ۸۱ ایده و طرح فناورانه برای رفع این نیازها به دبیرخانه رویداد ارسال شد.

مسعود نیک سیرت افزود: بعد از داوری ۸۱ ایده فناورانه، ۱۷ طرح پذیرفته شد که در نهایت ۵ طرح برتر انتخاب و از آن تجلیل شد.

مراسم اختتامیه این رویداد با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و جمعی از مسئولان برگزار شد.

کد خبر 5858441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha