۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر:

پیگیری حل مسئله یک تکلیف رسانه‌ای است

پیگیری حل مسئله یک تکلیف رسانه‌ای است

ورامین- مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با تاکید بر آموزش رسانه‌ای بهنگام به جامعه گفت: پیگیری حل مسئله یک تکلیف رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی رحمتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با تاکید بر تبیین نام و سیره شهدا در جامعه اظهار داشت: دولت موقت معتقد بود که سپاه باید کردستان را ترک کنند، اما «شهید علی قمی» از بنیانگذاران جریان پیشمرگان کرد مسلمان با کردهای جنگ زده و کوچ کرده از کردستان به کرمانشاه به گفتگو نشست و به آنان بها داد که در مقابل کومله بایستند، چنین شهید بزرگواری را باید بیشتر به مردم، جوانان و جامعه شناساند.

رحمتی با انتقاد از کم کاری‌ها در خصوص معرفی شهدا گفت: کتاب‌های زیادی چاپ می‌شود اما جای کتاب‌هایی در حوزه شناساندن شهدای مدافع حرم ورامین در آنها خالی است و باید برای این موضوع وقت گذاشت و کار رسانه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری کار زینبی است، افزود: ظرفیت روحی حضرت زینب باید برای خبرنگاران الگو باشد چنانکه حضرت زینب بعد از به شهادت رسیدن ۱۸ نفر از خانواده تازه مسئولیت رسانه‌ای خود را آغاز می‌کند و این ظرفیت بالایی می‌خواهد و این موضوع باید در خبرنگاران وجود داشته باشد.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر به موضوع خردمندی حضرت زینب در کار تبیین اشاره کرد و عنوان داشت: تصور این است که اگر مطلبی یک بار گفته شود کافی می‌شود اما چگونه گفتن به دقت و خردمندی نیاز دارد همانطور که حضرت زینب (س) در مواجهه با مردم کوفه و یزید متناسب با شرایط و خردمندانه صحبت کرد.

رحمتی با اشاره به سالگرد شهادت شهید صارمی در افغانستان بیان داشت: آن شهید بزرگوار بنا بر وظیفه رسانه‌ای خود با وجود دوره نقاهت پس از عمل به افغانستان بازگشت و تا آخرین لحظه شهادت گزارش ارسال کرد و این است موضوع تبیین گری که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی به دغدغه مردم ورامین در خصوص احداث مترو در این منطقه اشاره کرد و گفت: پیگیری حل مسئله یک تکلیف رسانه‌ای است که باید در این خصوص رسانه ممارست داشته باشد و مردم می‌توانند یاریگر این موضوع باشند.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با اشاره به اینکه برخی بر روایت اول گفتن تاکید دارند، گفت: گفتگوهای انقلابی آنقدر صریح، جذاب و درست است که گفتن اصل موضوع همیشه یاری گر بوده است ولی کار در رسانه به مصداق کن فیکون نیست و ما معتقد هستیم که فهم رسانه‌ای ورامین و سایر شهرستان‌ها باید پرداخته شود که این مستلزم پیگیری می‌باشد.

رحمتی تاکید کرد: هر کدام از ما می‌توانیم کنشگران درست و فعال در فضای رسانه‌ای باشیم و آموزش رسانه‌ای بهنگام و اینکه فرزندانمان درست بتوانند از این فضا استفاده کنند موضوع مهمی است، چرا که گاهی یک تصویر می‌تواند جلوی جنایت‌ها را بگیرد همانطور که یک عکاس توانست یکی از جنایات آمریکا در ویتنام را به تصویر بکشد و غائله جنگ را ختم کند.

کد خبر 5858970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha