۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

برترین‌های سوگواره تعزیه طاقانک معرفی شدند

برترین‌های سوگواره تعزیه طاقانک معرفی شدند

شهرکرد_معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: چهار گروه برتر دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک پس از ۱۰ شب اجرای مجالس مختلف تعزیه‌خوانی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بر اساس رأی هیأت داوران دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک، چهار گروه از میان ۱۰ گروه شرکت‌کننده در این سوگواره توانستند عناوین برتر را به دست آورند.

وی افزود: گروه‌های تعزیه‌خوانی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) طاقانک، حضرت رقیه (س) بن، حضرت ابوالفضل (ع) چلیچه و حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) هرچگان به ترتیب به‌عنوان برترین گروه‌های این سوگواره انتخاب شدند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این سوگواره در پنج بخش طفل‌خوان، موافق‌خوان، مخالف‌خوان، نقاب‌خوان و امام‌خوان نیز افراد برتر گروه‌های تعزیه‌خوان معرفی شدند، ادامه داد: تعزیه طاقانک مقدمه‌ای بر آماده‌سازی گروه‌های تعزیه برای شرکت در سوگواره استانی در پایان ماه صفر است.

فرجی تصریح کرد: توجه به هنر تعزیه به‌عنوان یکی از عوامل اثرگذار در استمرار باورهای آئینی و آداب مذهبی و ارتقای این هنر معنوی همواره مدنظر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش می‌شود در این مسیر از همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نام‌آوران این عرصه استفاده شود.

وی بسترسازی برای معرفی هر چه بهتر پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه، ترغیب جوانان علاقه‌مند به فراگیری این هنر و همچنین فرصت تصحیح نسخ مورد استفاده در گروه‌های تعزیه‌خوان چهارمحال و بختیاری را از دیگر اثرات برگزاری سوگواره‌های تعزیه در استان دانست.

کد خبر 5859303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha