۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹

چیدمان مجمع دست خودشان است؛

خلاء «عدالت» در انتخابات چندفدراسیون‌/ سرپرستانی که رئیس می‌شوند!

خلاء «عدالت» در انتخابات چندفدراسیون‌/ سرپرستانی که رئیس می‌شوند!

برگزاری عادلانه انتخابات فدراسیون‌ها یکی از انتظارات به حق از وزارت ورزش است تا نامزدها درشرایطی برابر برای کرسی ریاست با یکدیگر رقابت کنند. اتفاقی که در چند فدراسیون رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند وزارت ورزش تلاش کرده است انتخابات فدراسیون‌های ورزشی برای تعیین رئیس چهار سال آینده را با کمترین حاشیه و حرف و حدیث به پایان برساند اما برخی نابرابری‌ها در انتخابات چند فدراسیون ابهامات و شائبه‌هایی را برای اهالی ورزش به وجود آورده است.

انتظار جامعه ورزش و افرادی که برای ریاست یک فدراسیون نامزد می‌شوند این است که رقابت در این عرصه عادلانه و بدون جانبداری وزارت ورزش از کاندیدای خاصی صورت بگیرد تا اعضای مجمع بدون تحت تاثیرقرار گرفتن و در فضایی آزاد و برابر به نامزد مد نظر رأی دهند و رئیس چهار سال آینده را انتخاب کنند.

انتخاب سرپرست یکی از مواردی است که وزارت ورزش را برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها با چالش مواجه کرده است. در احکامی که برای سرپرستان فدراسیون‌ها صادر می‌شود بر تلاش برای فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات تاکید می‌شود.

در این میان هر چند اساسنامه فدراسیون‌ها حضور سرپرست در انتخابات را نفی نمی‌کند و اجازه فعالیت او تا زمان برگزاری مجمع را می‌دهد، اما از آنجایی که سرپرست نفرات مد نظر خودش را در رأس هیات‌ها قرار می‌دهند و اصطلاحاً «چیدمان» مجمع را انجام می‌دهد، زمینه را برای رئیس شدن خودش فراهم می‌کند.

این اتفاق به ویژه در فدراسیون‌های تازه تأسیس که هیأتی نداشته اند پررنگ و ملموس‌تر است و سرپرستی که برای فدراسیون نوپا در نظر گرفته شده تمام اعضای مجمع را به انتخاب خودش می چیند و می‌تواند به راحتی رئیس شود.

چند فدراسیون تازه تاسیسی که سال گذشته و در زمان حضور حمید سجادی در وزارت ورزش تشکیل شدند، از این امتیاز برای سرپرستان برخوردار هستند و گزینه ریاست یاران و دوستان معتمد خودش را به عنوان رؤسای هیات‌ها و اعضای مجمع منصوب می‌کند تا خیالش بابت رأی آوردن به عنوان رئیس راحت شود.

در این میان هر چند کار غیرقانونی صورت نگرفته است اما عملاً در حق سایر نامزدها ظلم شده و اتفاقی خارج از عرف و اخلاق رخ داده است. همین امر خلاء بزرگی را برای عادلانه برگزار شدن انتخابات به وجود می‌آورد که باعث اعتراض و گلایه نامزدها شده است.

وزارت ورزش اگر می‌خواهد خود را بی طرف و عادل نشان دهد و از انتخابات حقی را از نامزدها ضایع نکند، باید اجازه حضور سرپرست در انتخابات را ندهد تا همه نامزدها در فضایی مساوی و برابر به رقابت بپردازند. این اتفاق در حال حاضر برای فدراسیون‌هایی مثل آمادگی جسمانی، بادبانی و فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی رخ نداده و سرپرستانی که از ابتدا انتخاب شده بودند با چیدمان رؤسای هیات‌ها آماده حضور در انتخابات می‌شوند!

کد خبر 5862099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha