۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

فرماندار ملایر:

منطقه ویژه اقتصادی سامن بعد از ۱۴ سال احیا می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی سامن بعد از ۱۴ سال احیا می‌شود

همدان-فرماندار ملایر گفت: منطقه ویژه اقتصادی سامن بعد از بیش از ۱۴ سال بلاتکلیفی با انجام توافقات، تأمین زمین و اعلام آمادگی سرمایه گذار احیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسماعیلی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران ملایر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سامن در اقامتگاه بوم‌گردی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یک دست بودن مجموعه مدیریتی بخش سامن و همراهی بسیار خوب مردم این بخش را علت این حس خوب برشمرد.

وی افزود: مردم این شهر نجیب هستند و با وجود مشکلات و محدودیت‌های اعتباری، یک تیم خوب و پرتلاش شامل بخشدار، شورای شهر و شهردار سامن سبب شده ما در بخش سامن مشکلی نداشته باشیم.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه مدیران جسور را باید برجسته و تشویق کرد، گفت: همه این عوامل دست به دست یکدیگر دادند تا یک دوره تاریخی در سامن ایجاد شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: چرخه پر شتابی از کار و تلاش در شهرستان به حرکت افتاده و در همه شهرها اتفاقات خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به ۲۸۳.۵ هکتار کل زیرساخت‌های صنعتی دولتی شهرستان ملایر بیان کرد: به همت امام جمعه سامن، مسئولان بخش و مردم همراه سامن در گام نخست ۴۰۰ هکتار زمین برای اجرای پروژه تملک می‌شود.

فرماندار ملایر عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سامن بیش از ۱۴ سال روی کاغذ بود اما با انجام توافقات، تأمین زمین و اعلام آمادگی سرمایه گذار احیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هکتار به شهر سامن الحاق می‌شود، گفت: بیش از ۳۰ هکتار آن انجام شده که احداث مدرن‌ترین گلخانه خاورمیانه در سامن، کارخانه شیشه و احیای کارخانه ذوب آهن آلیاژی را از جمله پروژه‌های موفق این بخش است.

امام جمعه سامن نیز با اشاره به نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه گفت: خبر مسرت بخش و درست اثرگذاری بالایی دارد و لزوم اطلاع رسانی به موقع اقدامات خوب مسئولان و آگاهی بخشی به مردم، بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام سیدحسن طباطبایی افزود: خبرنگاران یکی از بازوان مهم جهاد تبیین در جامعه هستند که با اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران، افراد گمنامی که به جامعه خدمت رسانی می‌کنند، معرفی خواهند شد.

امام جمعه سامن با بیان اینکه انتشار به موقع خبرهای دقیق و مسرت بخش از جمله وظایف خبرنگاران است، گفت: در انتشار اخبار باید خدا را در نظر گرفت و از انتشار اخبار غیر مستند و ملتهب در جامعه پرهیز کرد.

داوود خیری نیز در این نشست با اشاره به پیگیری احیای منطقه ویژه اقتصادی سامن اظهار کرد: پروژه منطقه ویژه اقتصادی سامن بیش از ۱۳ سال خاک می‌خورد و تنها روی کاغذ ثبت شده بود.

بخشدار سامن با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در ۱۲۶۰ هکتار اراضی این شهر اجرا می‌شود، گفت: در فاز نخست ۴۰۰ هکتار این اراضی شامل ۲۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی و ۲۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تملک شده است.

وی به جانمایی بسیار خوب مزار شهید گمنام در تپه مصلی شهر سامن اشاره و بیان کرد: به برکت حضور این شهید گمنام در شهر سامن، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

خیری افزود: ۲۰ هکتار زمین منابع طبیعی به روستای کرتیل آباد الحاق شده همچنین احیای بخش گردشگری دهستان سفیدکوه و احیای کارخانه ذوب آهن آلیاژی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بخش سامن از اقدامات انجام شده است.

کد خبر 5863398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha