۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

توسط پژوهشگر ابرکوهی صورت گرفت؛

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از ۶۴ سال

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از ۶۴ سال

یزد- نویسنده و پژوهشگر ابرکوهی، اولین خبرنگار ابرکوه که در اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ به فعالیت خبری می‌پرداخت را معرفی کرد.

رحیم میرعظیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خوشبختانه این خبرنگار ۸۴ ساله هم‌اکنون در سلامتی کامل در ابرکوه زندگی می‌کند، اظهار داشت: از چند سال گذشته تاکنون تحقیقاتی را در مورد سابقه روزنامه‌نگاری در شهرستان ابرکوه آغاز کرده‌ام و آشنا شدن با این پیشکسوت رسانه‌ای یکی از دستاوردهای این پژوهش‌ها بود.

این نویسنده افزود: این فعال رسانه در انتهای دهه ۳۰ و ابتدای دهه ۴۰ به کار خبرنگاری در روزنامه‌های آن زمان مشغول بود.

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از ۶۴ سال

محمدحسین بصیری که از خانواده اهل علم ابرکوه است و پدرش میرزاعلی آقا بصیری حدود ۸۰ سال پیش به تدریس در مدارس ابرکوه اشتغال داشت، در زمینه شروع به کار خود اظهار داشت: تابستان یکی از سال‌های آخر دهه ۱۳۳۰ با مراجعه به نمایندگی روزنامه کیهان در شهر آباده درخواست خود را به تهران فرستادم.

وی عنوان کرد: سهمیه روزنامه من از تهران به آباده می‌آمد و با تنها اتوبوس ابرکوه - آباده به رانندگی مرحوم ذوالفقار اسلامی به دست من می‌رسید و برای ۲۰ نسخه روزنامه‌ای که به دست من می‌رسید، حدود ۱۵ اشتراک شامل افراد عادی و ادارات داشتم و روزنامه‌ها و نشریات کیهان و تعدادی دیگر از نشریات را در کیوسکی که در میدان امام حسین (ع) فعلی ابرکوه ساخته بودم، توزیع می‌کردم.

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از ۶۴ سال

گفتنی است؛ رحیم میرعظیم در سال ۹۹ نیز در جریان تالیف یکی از کتاب های خود موفق به شناسایی و معرفی شهید عزیزالله نیکوبخت یکی دیگر از شهدای خبرنگار استان یزد بعد از ۴۰ سال شد.

کد خبر 5863918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      من ایشون‌ را می‌شناسم، خیلی مرد خوب و فرهیخته‌ای هستند. نمی‌دانستم ایشون خبرنگار بودن. خیلی جالب بود