۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۲۷

گزارش مهر؛

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

بوشهر- پیکر حسن دوراهکی آزاده و جانباز بر روی دستان مردم قدرشناس استان بوشهر تشییع و در جوار شهدای دوراهک خاکسپاری شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی عبدی؛ زن و مرد، پیر و جوان با وجود گرما و شرجی بالای هوا برای وداع با پیکر آزاده و جانباز حسن دوراهکی آمده‌اند تا بلکه ذره‌ای از خدمات او را جبران کنند و در این مراسم سنگ تمام بگذارند.

عده‌ای از نوجوانان و جوانان با راه اندازی موکب در کنار خیابان با آب و شربت از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی می‌کنند تا آنها نیز نشان دهند که قدردان خادمان خود هستند.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

اگرچه هوا به شدت گرم و شرجی است اما جمعیت بی تفاوت به شرایط آب و هوا بر سر و سینه زنان در فراق این آزاده مسیر تشییع که نزدیک به دوکیلومتر است را طی می‌کنند تا به گلزار شهدا برسند.

فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، بیان داشت: امروز مراسم تشییع و تدفین یکی از آزادگان سرافراز شهر دوراهک بود که شاهد حضور جمعیت گسترده‌ای در این مراسم بودیم.

یونس باربرز افزود: امروز مردم شهرستان دیر و بلکه استان بوشهر از مقام شامخ یکی از آزادگان سرافراز شهرستان دیر تجلیل کردند، اینها تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از یک مکتب و آرمان‌های امام راحل است که مردم این گونه در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم با وجود هوای نامناسب و این گرما سنگ تمام گذاشتند و از این یادگار دفاع مقدس تجلیل کردند که صمیمانه از امت سرافراز ایران اسلامی و همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند قدردانی می‌کنم.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

جانشین سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر به خبرنگار مهر، گفت: امروز شاهد تشییع پیکر یکی از آزادگان و جانبازان هستیم که در سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی به هم رزمان شهیدش پیوست و مردم شهرستان دیر داغدار شدند.

سرهنگ عبدالکریم پولادی فر بیان کرد: خدمات این بزرگوار به مردم بعد از انقلاب و بازگشت به کشور و در زمانی که در شورای اسلامی دوراهک بودند بر کسی پوشیده نیست و مستند این خدمات وجود این مردم است که امروز با پیکر وی وداع کردند.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

یکی از آزادگان و جانبازان شهر دیر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رحلت جانگداز برادر آزاده و جانباز حسن دوراهکی دل مردم را به درد آورد، کسی که هشت سال در اسارت نیروهای بعثی و از آزادگان نخبه بود.

صفر پوسه افزود: وی بسیاری از کارهای اولیه آزادگان و جانبازان را در اسارت بعثی‌ها انجام می‌داد و به آنها خدمت رسانی می‌کرد.

وی با بیان اینکه آزاده و جانباز حسن دوراهکی مطیع به تمام معنا به امام و رهبری بود، تاکید کرد: نسل جوان و نوجوان باید راه شهدا، آزادگان و جانبازان را ادامه دهند.

پوسه عنوان کرد: از صمیم قلب از مردم خوب و شریف این خطه قدردانی می‌کنم که این گونه با عظمت پیکر این آزاده را تشییع و خاکسپاری کردند.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

آزاده و جانباز ۴۵ درصد حسن دوراهکی در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۶۱ به اسارت نیروهای بعثی درآمد و بعد از هشت سال و سه ماه و ۱۲ روز تحمل شکنجه‌ها و سختی‌های اسارت در ۲۹ مردادماه سال ۶۹ به وطن بازگشت.

وی ۲۵ مردادماه سال جاری و در آستانه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی براثر درد و رنج ناشی از عوارض شیمیایی دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ۲۳ سال رئیس و عضو شورای اسلامی شهر دوراهک و خادم و دلسوز مردم، مسئول ستاد پخت غذای نیمه شعبان شهر دوراهک و عضو موکب بیت الزهرا (س) شهرستان دیر در کربلا و یکی از خیرین بود.

تداوم مسیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا و حرکت در مسیر ولایت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و خدمتگزاری به مردم همواره از دغدغه‌های اصلی این آزاده و جانباز سرافراز بود.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

مردم شهر دوراهک خدمات این آزاده به ویژه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین در دوره‌ای که شهر با مشکل کمبود آب مواجه بود و او آب چاه‌های زمین کشاورزی خود را بصورت رایگان در اختیار اداره آب و فاضلاب جهت برطرف شدن بخشی از مشکلات آب قرار داد، فراموش نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع حسن دوراهکی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس عصر جمعه با حضور گسترده و کم نظیر اقشار مختلف مردم استان بوشهر در شهر دوراهک برگزار شد.

وداع با پیکر آزاده دوراهکی/ مردم سنگ تمام گذاشتند

پیکر این آزاده و جانباز از مرقد مطهر شهدای گمنام تا گلزار شهدای دوراهک بر روی دستان مردم قدرشناس این خطه تشییع و سپس در قطعه شهدای دوراهک در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

کد خبر 5864580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha