۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۸

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کسب رتبه نخست کشور در زمینه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه

کسب رتبه نخست کشور در زمینه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه

زاهدان-مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست کشور در زمینه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه این خطه از کشور در بین سایر استان‌ها، خبر داد.

ایرج حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بر اساس گزارش عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از طریق سامانه یکپارچه بازرسی «سیمبا»، طی مدت چهار ماه اول امسال سال‌جاری، اداره کل صمت سیستان و بلوچستان، رتبه نخست مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه را در میان ادارات صمت سایر استان‌های کشور به دست آورد.

وی افزود: در این رابطه، انواع کالای قاچاق با مجموع ارزش ۵۲ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۹۸ ریال، در مدت اعلام شده، توسط بازرسان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان و با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در سطح استان کشف و تعداد ۲۱۹ پرونده تخلف در مراجع قانونی تشکیل شده است.

حسن پور ادامه داد: قاچاق کالا تنها یک مشکل اقتصادی نیست و علاوه بر تهدید تولید ملی و غیر شفاف سازی تجارت رسمی، موجب تضییع حقوق دولت و مصرف کننده می‌شود، همچنین در کنار زیان‌های مالی و اقتصادی تهدیدی برای حوزه‌های اجتماعی از جمله سلامت جامعه است.

مدیرکل صمت استان با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق نیازمند اجرای راهکارهای متنوع است، گفت: ناامن کردن محل عرضه به عنوان مکان فروش نهایی کالای قاچاق از جمله مهمترین راهکارهای مؤثر در خصوص مقابله با این پدیده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور و بر اساس قانون، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، نظارت‌های خود در این بخش را تشدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با قاچاق، واحدهای اقتصادی متعددی که در بخش صنفی و غیر صنفی استان فعال هستند را مورد بازرسی قرار داده‌اند که این امر به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5864756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha