۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۶۵؛

مرزهای خوزستان در اربعین حسینی پایش کرونا می‌شوند

مرزهای خوزستان در اربعین حسینی پایش کرونا می‌شوند

اهواز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تشدید مراقبت و پایش کرونا در مرزهای خوزستان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با وجود پایان شرایط اضطرار کرونا از سوی وزارت بهداشت اما پایش این بیماری هنوز در حال انجام است و با توجه به در پیش بودن راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و تجمع انبوه در مرزها، مراقبت‌ها در مرزهای استان تشدید شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: باید توجه شود که در شیوع بیماری‌ها، افزایش معنادار موارد ابتلاء مهم است؛ در سه هفته اخیر موارد ابتلاء به بیماری‌های حاد تنفسی افزایش معناداری نداشته و روند ثابت بوده است.

وی افزود: همچنان موارد ابتلاء به کرونا در استان خوزستان وجود دارد و گهگاهی موارد بستری و فوتی نیز داشته‌ایم؛ البته تعداد موارد فوتی کرونا در تیرماه بسیار کم بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علاوه بر نمونه‌گیری از موارد مشکوک، نمونه تعدادی از بیماران مثبت قطعی به آزمایشگاه مرجع تهران برای تعیین سویه انتقال داده می‌شود.

بختیاری‌نیا بیان کرد: موج هفتم کرونا از اواسط اسفندماه سال گذشته تا اواخر اردیبهشت‌ماه امسال رخ داد و بعد از پشت سر گذاشتن این موج، آزمایشگاه تهران همچنان همان سویه‌های قبلی را گزارش می‌کند و در نمونه‌های خوزستان سویه جدید کرونا گزارش نشده است.

وی گفت: در حال حاضر واریانت غالب کرونا در سراسر دنیا اومیکرون است، اما اومیکرون زیرواریانت یا سویه‌هایی دارد و سویه غالب در هر منطقه متفاوت است. ویروس هرازگاهی تغییراتی در ساختار خود ایجاد می‌کند تا بقا داشته باشد و سازمان جهانی بهداشت بر اساس تغییرات در علائم بالینی، تغییر در سرایت‌پذیری یا تغییر ماهیت در بیماری، سویه‌ها را طبقه‌بندی می‌کند.

بختیاری‌نیا در خصوص سویه EG۵ افزود: سویه جدیدی که اکنون برجسته شده و وحشت آفرینی کرده، جزو سویه‌های تحت نظر است و هنوز در منطقه‌ای غالب نشده و اتفاق جدیدی در سیر بیماری در نقطه‌ای از دنیا ایجاد نکرده است بنابراین هنوز موجب نگرانی حائز اهمیت نشده است.

وی عنوان کرد: با وجود پایان شرایط اضطرار کرونا از سوی وزارت بهداشت، پایش بیماری هنوز در حال انجام است و با توجه به در پیش بودن راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و تجمع انبوه در مرزها، مراقبت‌ها تشدید شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هر گونه افزایش مخاطره‌آمیز بیماری مانند گذشته اطلاع‌رسانی می‌شود و هشدار داده خواهد شد.

کد خبر 5865119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha