۵۳ مدرسه فلسطینی در معرض تخریب از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند

۵۳ مدرسه فلسطینی در معرض تخریب از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند

۵۳ مدرسه فلسطینی واقع در کرانه باختری در معرض تخریب از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند و آینده بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز فلسطینی این مدارس در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، صادق الخضور، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی دست‌کم ۵۳ مدرسه فلسطینی واقع در مناطق موسوم به «ج» در کرانه باختری را به تخریب تهدید کرده و این موضوع آینده بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز فلسطینی را در معرض خطر قرار داده است.

الخضور تصریح کرد که برخی مدارس فلسطینی در «مسافر یطا» واقع در الخلیل و منطقه الاغوار اخطاریه نهایی تخریب دریافت کرده‌اند و این موضوع نگرانی‌ها پیرامون آینده دانش‌آموزان این مناطق را افزایش داده است.

این در حالی است که امروز شنبه سال تحصیلی جدید در مدارس رام‌الله، البیره، بیت لحم و شرق قدس آغاز می‌شود و بیشتر مدارس نیز از فردا تدریس را شروع خواهند کرد.

از سوی دیگر مؤید شعبان، رئیس کمیته «مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی» اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳ مدرسه فلسطینی واقع در کرانه باختری را ویران کرده‌اند.

شعبان هدف‌قراردادن مداوم مدارس فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را نقض ساده‌ترین قوانین حقوق بشر از جمله حق یادگیری و حق تضمین دوران کودکی سالم برای کودکان به ویژه کودکان تحت سلطه اشغالگران دانست.

وی در ادامه به صدور مجوزهای بدون محدودیت از سوی مقامات رژیم صهیونیستی برای شهرک‌نشینان صهیونیست و در عین حال، ممانعت از تداوم زندگی عادی فلسطینیان، سیاست‌های این رژیم را نژادپرستانه عنوان کرد.

گفتنی است هفته گذشته نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به منطقه «عین سامیه» واقع در رام‌الله مدرسه‌ای که در سال ۲۰۲۲ با کمک‌های اتحادیه اروپا ساخته شده بود را تخریب کردند. روز جمعه این اقدام رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه اروپا محکوم شد و این نهاد اروپایی از رژیم صهیونیستی خواست که به حق آموزش کودکان فلسطینی احترام بگذارد.

کد خبر 5865240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha