۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

سرپرست بافت تاریخی سمنان خبر داد؛

اجرای طرح مرمت بام «مسجد جامع سمنان»

اجرای طرح مرمت بام «مسجد جامع سمنان»

سمنان- سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان از آغاز طرح مرمت بام مسجد جامع سمنان خبر داد و گفت: سبک‌سازی، عایق‌بندی و عملیات آجرفرش سه رکن این عملیات عمرانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی امیرجان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح مرمت مسجد جامع سمنان در بافت تاریخی این شهر، از آغاز عملیات عمرانی مرمت بام این بنای باشکوه و تاریخی در سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرمت بام مسجد جامع سمنان با مطالعات کارشناسی و مصالح سازگار در حال اجرا است، تاکید کرد: به واسطه قدمت این بنا، نخستین اقدام سبک‌سازی است که در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان با بیان اینکه عایق‌بندی و عملیات آجرفرش دیگر عملیات عمرانی است که در بام مسجد تاریخی سمنان اجرایی می‌شود، ابراز کرد: این اقدام برای تقویت سازه بنا و همچنین جلوگیری از تخریب صورت گرفته است.

امیرجان با بیان اینکه در این مرحله بخشی از ورودی شرقی مسجد جامع سمنان آجرفرش می‌شود تا ساماندهی بهتری پیدا کند، گفت: حفظ این بنای تاریخی هدف اصلی طرح مرمت است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع سمنان به شماره ۲۳۲۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: در این مرمت نهایت دقت و مراقبت توسط کارشناسان میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش مهر، مناره مسجد جامع سمنان یکی از منارهای تاریخی ایران متعلق به دوره سلجوقیان است.

کد خبر 5865758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha