۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰

با حضور سردار سلامی؛

کتاب تحلیلی «قلم سرخ» در اردبیل رونمایی شد

کتاب تحلیلی «قلم سرخ» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و با اختتامیه کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، کتاب تحلیلی از زندگینامه دانشجو معلمان شهید استان اردبیل به نام «قلم‌های سرخ» رونمایی شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اولین کتاب تحلیلی از زندگینامه دانشجو معلمان شهید استان همزمان با اختتامیه کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل توسط سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی شد.

حسین محسنی تصریح کرد: این کتاب در سه فصل و با رویکرد تاریخچه شهادت و ولایت در دیار اردبیل و نگاه دانشجو معلمان شهید به موضوعات سیاسی و اعتقادی بر اساس وصیت‌نامه آنها در ۱۵۰ صفحه به قلم تحریر درآمده است.

وی گفت: مستندسازی کلام نورانی و وصایای معلمان شهید به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) و امامین انقلاب از ویژگی‌های کتاب «قلم‌های سرخ» است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل افزود: خاطره‌نگاری شهدا همواره یکی از اقدامات فرهنگی در استان اردبیل و دانشگاه فرهنگیان برای معرفی سیره و مبانی اخلاقی شهدا است.

محسنی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل خاطرنشان کرد: امروز استان اردبیل مفتخر به برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل است که توانستیم با میزبانی از مسئولان استانی و کشوری در رده‌های نظامی و انتظامی این محفل نورانی را در اردبیل برگزار کنیم.

وی تبعیت از سیره شهدا را بهترین الگو برای رسیدن به رستگاری در جامعه اعلام کرد و ادامه داد: شهدا رفتند تا بگویند این چراغ‌های روشن، راه هدایت و سعادت را به ما نشان می‌دهد و مبادا در غبار زمان این مسیر نورانی را فراموش کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اضافه کرد: دانشجویان و فرهنگیان شهید هر کدام سند عزت، شرافت و حقانیت برای این دانشگاه است که با رونمایی از کتاب «قلم‌های سرخ» اولین کتاب تحلیلی از زندگینامه دانشجو معلمان شهید در استان اردبیل منشوری نوین از هدایتگری را برای دانشجویان نسل جدید به رشته تحریر درآورده‌ایم.

کد خبر 5866381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha