۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۸

تایوان: ۴۵ هواپیما و ۹ کشتی چین اطراف جزیره مشاهده شدند

تایوان: ۴۵ هواپیما و ۹ کشتی چین اطراف جزیره مشاهده شدند

وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۴۵ هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیا بلومز، وزارت دفاع تایوان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که ۴۵ فروند هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین را اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

بر اساس این بیانیه، ۲۷ فروند از ۴۵ فروند هواپیمای چینی از خطوط هوایی و دریایی در تنگه تایوان عبور کرده‌ اند.

پروازها و گشت‌ زنی کشتی‌ ها در اطراف جزیره تایوان با آغاز رزمایش نظامی ارتش چین پس از سفر تسای اینگ-ون، رئیس‌ این جزیره به آمریکای مرکزی و ایالات متحده در ماه‌ های گذشته مرتبط است.

به‌ دنبال سفرهای تسای اینگ-ون، رئیس‌ تایوان به آمریکای مرکزی و آمریکا، ارتش چین هفته پیش در اطراف جزیره تایوان رزمایش نظامی با عنوان «شمشیر مشترک» را آغاز کرد.

«شی‌یی»، سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» اعلام کرد که رزمایش مشترک نیروهای هوایی و دریایی ارتش چین با نام «هشدار جدی» در اطراف جزیره تایوان آغاز شد.

به نوشته رسانه‌های چینی، این رزمایش در پاسخ و در اعتراض به سفر اخیر «ویلیام لای»، معاون رئیس‌ تایوان به آمریکا برگزار شده بود.

هفته گذشته وزارت خارجه چین در واکنش به سفر ویلیام لای به آمریکا اعلام کرد که پکن نسبت به این سفر تحریک‌آمیز اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی همچون سفر لای به آمریکا و یا حضور مقامات غربی در این جزیره را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. پکن پیش‌تر تاکید کرد که در صورت لزوم، برای الحاق این جزیره از قوای نظامی بهره خواهد برد.

کد خبر 5866425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha