۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

رئیس آموزش و پرورش اردستان:

برنامه‌ریزی مناسبی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم

برنامه‌ریزی مناسبی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم

اردستان-رئیس آموزش و پرورش اردستان گفت: باید در آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خاکسار صبح دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، اظهار داشت: پیشرفت هر کشور و جامعه‌ای از جهات مختلف بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست و باید در آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: در ارتباط با مسئله آسیب‌های اجتماعی که نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان دارد، چندین جلسه برگزار شده که در این جلسات از رئیس امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش استفاده شده است.

رئیس آموزش و پرورش اردستان خاطرنشان کرد: در شهریور ماه به مدیران مدارس تاکید می‌شود که جلسات آموزش خانواده ویژه اولیا و بیان جهاد تبیین برنامه ریزی شود تا جلسات آموزش خانواده را برای اولیا داشته باشیم.

خاکسار تصریح کرد: در شهرستان اردستان دانش‌آموزان پایه دهم براساس فرم هدایت تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام و درحال ثبت نام هستند همچنین سعی شده است که طبق مصوبات قبلی، دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند.

وی بیان کرد: هیأت‌های دانش‌آموزی در مدارس شهرستان تشکیل خواهد شد همچنین رنگ‌آمیزی و فضاسازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر، در حال انجام است.

همچنین محسن پاینده، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان نیز در این جلسه با اشاره به شعار پروژه مهر مبنی بر نسیم مهر نبوی، گفت: در شهرستان اردستان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و حدود ۳۷ آموزگار و ۲۴ نفر دبیر در دوره‌های متوسطه کم داریم بنابراین این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: بخشی از کمبود نیروی انسانی را از طریق استفاده از بازنشستگان و نیروهای ماده ۲۸ پوشش می‌دهیم اما با این وجود باز هم با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان تصریح کرد: شاداب سازی و بهسازی فضای مدارس در قالب طرح جهادی شهید عجمیان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

پاینده بیان کرد: در ارتباط با راه‌اندازی رشته نساجی مکاتبه اداره کل در خصوص معرفی مربی این رشته است که پیگیری‌ها در حال انجام است و قرار شد این رشته در هنرستان شهید کامرانی مهاباد فعال شود.

وی تاکید کرد: در ارتباط با مسائل تربیتی و پرورشی دغدغه داریم اما در خصوص مربی‌های پرورشی نیز با کمبود مواجه هستیم و در این زمینه در سطح کلان لازم است برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

کد خبر 5866798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha