۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴

متقی:برخی مسائل باعث ایجاد تنش در روابط افغانستان-پاکستان شده است

متقی:برخی مسائل باعث ایجاد تنش در روابط افغانستان-پاکستان شده است

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان تایید کرد که برخی مشکلات میان کابل و اسلام‌آباد باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیر خان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه در دیدار با هیئتی از وزارت خارجه پاکستان به ریاست سهیل محمود، رئیس موسسه مطالعات راهبردی این وزارتخانه و عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در کابل در سخنانی گفت: روابط دو کشور مبتنی بر حسن همجواری و تفاهم است و برخی مشکلات باعث ایجاد اصطکاک در روابط دو کشور شده است. بنابراین بهتر است به جای هجمه رسانه‌ ای، علل اصلی این مشکلات را بیابیم.

متقی در این دیدار خطاب به هیئت پاکستانی ادامه داد: اطمینان می‌ دهیم که از خاک افغانستان به کسی آسیب نمی‌ رسد و ما نباید در حسن نیت یکدیگر تردید داشته باشیم. باید از هر گونه برخورد پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر «پیشرفت‌ های صورت گرفته در عرصه تجارت» میان دو کشور اضافه کرد: در دو سال گذشته در روابط تجاری با پاکستان پیشرفت‌ های زیادی داشته‌ ایم و موقعیت جغرافیایی افغانستان فرصت‌ های زیادی را برای هر دو طرف به وجود آورده است.

در همین حال سهیل محمود، رئیس هیئت پاکستانی با اشاره به نگرانی‌ های ناشی از مشکلات امنیتی اخیر، گفت: امیدواریم به مشکلات موجود رسیدگی شود.

کد خبر 5869252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha