۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

طی هفته دولت؛

۱۳ پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

 ۱۳ پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال در سطح استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی صبح شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته دولت با اشاره به خدمات دولت در دو سال گذشته بیان کرد: طی این مدت ۲۰۰ سازه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که ۱۷۸ روستا و ۲۵۰ منبع آبی از مزایای این طرح‌ها بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: سهم استان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بازه سه ساله در سطح یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری است.

نصرآبادی از اجرای ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده و ۹۵ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره مند شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: به واسطه این طرح تعداد نهالستان فعال در استان به ۲۲ مورد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در دو سال ۱۴۰۰ در قالب اجرای طرح کاداستر، حدود پنج میلیون هکتار از اراضی ملی استان دارای سند تک برگ شدند.

نصرآبادی اظهار کرد: در راستای اقدام ملی مسکن، هزار و ۳۵ هکتار تخصیص زمین از محل منابع طبیعی صورت گرفت که رتبه اول کشور در تأمین زمین را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه طی هفته دولت ۱۳ پروژه منابع طبیعی در ۹ شهرستان به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: از این تعداد پروژه، ۱۱ مورد آبخیزداری و دو مورد بیابان‌زدایی بوده که با اعتبار ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 5870979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha