۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۹

فرماندار شهرستان بروجن مطرح کرد؛

بهره‌مندی ۸۰ درصد مردم بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب

بهره‌مندی ۸۰ درصد مردم بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب

شهرکرد_فرماندار شهرستان بروجن گفت: ۸۰ درصد مردم بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند، تصفیه‌خانه بلداجی نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح کرمی شامگاه یکشنبه در شورای اداری شهرستان بروجن، اظهار کرد: هفته دولت یک فرصت بسیار مناسبی است تا عملکرد دولت تبیین شود.

وی افزود: آنچه در شهرستان بروجن از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات در سطح شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: اگر بخواهیم مرکز شهرستان توسعه یافته داشته باشیم، باید همه شهرها و روستاها به درستی دیده شوند.

کرمی عنوان کرد: سعی شد عدالت در توزیع و تأمین اعتبارات طرح‌ها و افتتاح و کلنگ‌زنی آن‌ها در شهرستان بروجن رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهرستان بروجن از دهه ۸۰ آغاز شده و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است، برای تکمیل و استفاده از آن‌ها نیازمند یک عزم جدی در بین همه ارکان اجرایی و تصمیم‌گیر هستیم.

فرماندار شهرستان بروجن اضافه کرد: اتفاق خوبی در زمینه پروژه انتقال آب بن به بروجن رخ داد و پیش از این اراده‌ای برای تکمیل این طرح وجود نداشت، این طرح هم‌اینک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرمی بیان کرد: تنها پروژه‌ای در چهارمحال و بختیاری که اعتبارات آن برگشت می‌خورد، طرح انتقال آب بن به بروجن بود اما الان همه اعتبارات جذب شده است.

وی تاکید کرد: طرح دیگر در شهرستان بروجن سد آقبلاغ نقش بسیاری در تأمین آب کشاورزی و صنعت در شهرستان بروجن دارد و ازجمله پروژه‌های مهم شهرستان به شمار می‌رود که سال گذشته کلنگ‌زنی شد و امسال ۶۰ میلیارد تومان تخصیص گرفته است.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: برای تکمیل سد آقبلاغ یک هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار پیش‌بینی شده است که با شروع کار قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این طرح شاهد اتفاقات خوب و ارزشمندی در حوزه آب خواهیم بود.

کرمی افزود: شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی چهارمحال و بختیاری است لذا باید هر آنچه در توان داریم برای تقویت منابع آبی شهرستان انجام دهیم، یک میلیون و ۲۰۰ مترمکعب کسری آبخوان‌ها در بروجن است که عامل نگران‌کننده به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌سازی و جاده‌سازی در شهرستان بروجن اقدامات خوبی انجام و اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است، حدود ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان آسفالت شد، همچنین حدود ۸ کیلومتر از معابر بخش بلداجی و ۸ کیلومتر در بخش فرادنبه، دهنو و نقنه انجام شد.

فرماندار شهرستان بروجن عنوان کرد: سطح گلخانه‌ها در این شهرستان بسیار اندک بود از همین رو هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰ هکتار گلخانه تا سال آینده و ۳۵۰ هکتار تا پایان دولت در شهرستان صورت گرفت.

کرمی با اشاره به لزوم توسعه آبیاری نوین در شهرستان بروجن، خاطرنشان کرد: متوسط بهره‌برداری کشاورزان شهرستان از سیستم‌های نوین آبیاری ۷۰ درصد و متوسط استان ۶۰ درصد است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد مردم شهرستان بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند، تصفیه‌خانه بلداجی نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد، عملیات اجرای شبکه فاضلاب سفیددشت نیز آغاز شده است، شبکه فرادنبه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه‌خانه آن تا دهه‌فجر بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار شهرستان بروجن بیان کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای شهرستان نیز انجام می‌شود، برای مثال شبکه روستای آورگان است که ۱۵ سال پیش آغاز شده و هم‌اینک در حال انجام است.

کد خبر 5872585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha