۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲

همزمان با هفته دولت؛

سامانه سیار خونگیری در شهرستان نکا راه‌اندازی شد

سامانه سیار خونگیری در شهرستان نکا راه‌اندازی شد

نکا- همزمان با هفته دولت سامانه سیار خونگیری به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال در بوستان شهدای گمنام شهرستان نکا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله محمدی مدیرکل انتقال خون مازندران بعدازظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم افزود: سامانه سیار خونگیری با امکانات مجهز یک پایگاه ثابت انتقال خون با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی از استان همجوار به استان مازندران و شهرستان نکا انتقال یافته است و امروز شاهد افتتاح و راه اندازی این سامانه پیشرفته در هفته دولت هستیم.

وی افزود: این سامانه از هفته آینده روزهای شنبه از ساعت ۸ و ۳۰ صبح الی ۱۱ و ۳۰ در بوستان شهدای گمنام نکا آماده خدمت رسانی به مردم نوعدوست شهرستان نکا است.

محمدی فیروزجایی در خصوص امکانات سامانه سیار خونگیری، گفت: سامانه کاملاً مجهز با تمامی امکانات یک پایگاه انتقال خون ثابت از جمله شش تخت خونگیری اتوماتیک، دو یخچال بانک خون و سایر تجهیزات مربوط به خونگیری است.

مدیرکل انتقال خون به وجود ١٣٧ بیمار خاص در شهرستان نکا و همچنین دو مرکز درمانی با ٩٧ تخت فعال اشاره کرد و گفت: این بیماران نیاز مستمر و دائم به خون و فرآورده‌های خونی دارند و از مردم نیکوکار و ایثارگر شهرستان نکا انتظار داریم که همانند گذشته در امر اهدای خون مشارکت کنند و یاری رسان بیماران باشند.

فرماندار نکا نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از پشتیبانی و حمایت انتقال خون استان در استقرار سامانه سیار خونگیری در این شهرستان گفت: اینکه بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم در خصوص اهدای خون در محل سکونتشان، امروز این اتفاق مبارک افتاد و در هفته دولت سامانه خونگیری افتتاح و راه اندازی شد.

مرتضی رمضانی با بیان اینکه تا کنون مردم نکا با مشکلات عدیده برای اهدا خون به شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند، بیان داشت: امیدواریم مردم شهرستان نکا با مراجعه به این مرکز از این فضا و امکانات استفاده کنند و با اهدای خون یاری گر بیماران باشند.

گفتنی است؛ سامانه سیار خونگیری حدود ۷ سال قبل توسط سازمان انتقال خون ایران بمنظور اختصاص دادن به استان‌های شمالی خریداری شد و در ۶ سال اخیر در اختیار انتقال خون گیلان بوده است.

کد خبر 5873147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha