مشاور السودانی اعلام کرد؛

مفاد توافق امنیتی میان عراق و ایران

مفاد توافق امنیتی میان عراق و ایران

مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق امروز از مفاد توافق امنیتی میان این کشور و ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، هشام الرکابی مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق امروز از توافق با ایران در زمینه گروههای مسلح در شمال عراق خبر داد و گفت: توافق امنیتی شامل ۳ بند و عبارت است از جلوگیری از نفوذ افراد مسلح پس از استقرار گارد مرزی، تحویل افراد تحت تعقیب پس از صدور حکم بازداشت قانونی و خلع سلاح و برچیدن پایگاه‌ها. توافق با ایران پیامی برای کشورهای همسایه است مبنی بر اینکه عراق حضور گروه‌های تهدیدکننده کشورهای همسایه را نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: توافق با ایران درباره گروه‌های مسلح در شمال عراق موضوع تازه ای برای عراق نیست. این توافق بیانگر دیدگاه عراق و پیامی به کشورهای همسایه مبنی بر رد تهدید امنیت و حفظ خاک آنها توسط گروه‌های مسلح است.

الرکابی افزود: عراق در قبال موضوع تهدید کشورهای همسایه توسط گروه‌های مسلحی که از مرزهای عراق یا نقاط دور از کنترل حکومت برای تهدید دیگران استفاده می‌کنند، مواضع ثابت و روشنی دارد.

این مقام عراقی ادامه داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بارها درباره غیر قابل قبول بودن استفاده از خاک عراق برای عملیات این گروه‌ها و تبدیل آن به مبدأ هدف قرار دادن کشورهای همسایه، اظهار نظر رسمی کرده است.

وی افزود: عراق مایل به روابط مستحکم با کشورهای همسایه است. عراق به این روند ادامه خواهد داد و مانع از حضور گروههای مسلح تهدید کننده امنیت کشورهای همسایه خواهد شد.

کد خبر 5873302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      یه همچنین توافق خوبی هم با پاکستان شود، اصلا به نظر من ایران باید با کشورهای همسایه یک سیستم امنیت دسته جمعی ایجاد کند و از طریق اقدامات جمعی و اجرای عملیات های نظامی مشترک با تروریسم، قاچاق کالا و انسان، مواد مخدر و گروهک های تجزیه طلب مبارزه موثری شود، اجرای عملیات مشترک نظامی و اطلاعاتی راه گشاست