۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

پوشش ۷۸ درصدی واکسیناسیون سرخک و سرخجه در خاش و تفتان

پوشش ۷۸ درصدی واکسیناسیون سرخک و سرخجه در خاش و تفتان

زاهدان- رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان گفت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه در این دو شهرستان دارای پوشش ۷۸ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید آذریان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه و با گذشت دو هفته از آغاز طرح تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از کودکان ۶ تا ۱۲ ماه که ۷۸ درصد جامعه هدف ما را در بر می‌گیرند بر علیه سرخک و سرخجه واکسینه شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: والدین دارای کودک ۶ تا ۱۲ ماهه برای انجام واکسیناسیون کودکان به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت جهت انجام واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان اظهار کرد: ۹۰ درصد از افرادی که در معرض ویروس سرخک قرار می‌گیرند، اگر واکسینه نشوند به این بیماری مبتلا خواهند شد.

آذریان گفت: شهروندان در صورت ناقص بودن و تأخیر در انجام واکسیناسیون کودکان در گروه زیر پنج سال و بازه سنی ۱۲ تا ۵۹ ماه، نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان به ویژ ه واکسن سرخک سرخجه و اوریون به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت مراجعه کنند.

کد خبر 5874217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha