۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۴

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در گفتگو با مهر:

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دین اسلام است

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دین اسلام است

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: پیاده روی اربعین به نوعی نمایش اقتدار دین اسلام است و وقف نیز ذیل همین عنوان گسترده تعریف می‌شود و درواقع گره خوردگی بالایی با هم دارند.

غلامرضا کافی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر، شاعر و استاد ادبیات فارسی برگزاری آئین و مناسک مذهبی در ماه محرم و پیاده روی اربعین را به نوعی نمایش اقتدار دین اسلام عنوان کرد و گفت: وقف نیز ذیل همین عنوان گسترده تعریف می‌شود و درواقع گره خوردگی بالایی با هم دارند.

وی اظهار کرد: شاید مردم در ماه‌های دیگر سال غیر از ماه محرم، خیلی به موضوع وقف احساس نیاز نکنند، اما در محرم و صفر بیشتر این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و مشاهده می‌کنیم که اکثر وقف‌هایی که وجود دارد در زمینه مجالس و محافل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه محرم حسینی است.

کافی عنوان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین خدماتی را شاهد هستیم که فکرش را هم نمی‌کردیم و همه این موهبت‌ها ذیل وقف صورت می‌پذیرد با توجه به اهمیت این موضوع، مبلغان دینی و سخنرانان مذهبی باید از فرصت ماه محرم و ایام اربعین برای ترویج فرهنگ وقف و اهمیت آن، سخنرانی و فرهنگ سازی کنند.

وی با بیان اینکه همین گستردگی مراسم اربعین، خودش معجزه است، تصریح کرد: در مواکب اربعین حسینی در عین حال که اجرای نیت واقف از محل موقوفه صورت می‌پذیرد باید ترویج فرهنگ وقف نیز در راستای فرهنگ‌سازی این سنت حسنه مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5877610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha