۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۴

سعیدی در گفتگو با مهر:

مردم سیستان و بلوچستان نیازی به اشک تمساح معاندان ندارند

مردم سیستان و بلوچستان نیازی به اشک تمساح معاندان ندارند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: پیام دیدار صمیمانه مردم این استان با رهبری آن بود که هرگز به احدی اجازه نفوذ نمی‌دهیم و نیازی به اشک تمساح معاندان نداریم.

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار اخیر مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نوع نگاهی که رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم سیستان و بلوچستان دارند، متفاوت با همه مسئولان کشورمان است. ایشان در کنار مردم سیستان و بلوچستان زندگی کردند و کاملاً معادلات اجتماعی آنجا را می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه تعابیر و اشاره‌هایی که ایشان درباره مردم سیستان و بلوچستان دارند بی بدیل است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر این نکته تاکید فرمودند که دشمنان می‌خواهند به دو حوزه وحدت ملی و امنیت ملی ما خدشه وارد کنند، اما ما به آنان چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.

سعیدی بیان کرد: همه ما و کسانی که به نوعی صاحب نظر و صاحب منصب هستند، باید واقعاً مراقب باشند که تحت هیچ شرایطی دو اصل وحدت ملی و امنیت ملی دچار خدشه نشود، چرا که دشمن برای آسیب به این دو اصل مهم برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته اشاره مستقیم داشتند که اگر دولت‌ها به فرمایشات ایشان در سفری که در اوایل دهه ۸۰ به استان سیستان و بلوچستان داشتند، عمل کرده بودند و اهمال نمی‌کردند، قطعاً شرایط استان سیستان و بلوچستان از وضعیت فعلی متفاوت‌تر و بهتر بود.

وی گفت: زمانی که استان سیستان و بلوچستان به لحاظ تمام شاخص‌های توسعه انسانی فاصله معنادار و نجومی با دیگر مناطق کشور دارد، طبیعتاً دشمن از این مسئله سو استفاده می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورود مقام معظم رهبری به این موضوع مخصوصاً برای دولتمردان حجت را تمام کرد تا در عمل برای رفع چالش‌های استان سیستان و بلوچستان تصمیم جدی بگیرند. این استان مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه بحث آب، بهداشت، راه و آموزش دارد که باید رفع شود.

سعیدی تاکید کرد: پیام این دیدار به دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران آن بود که اگرچه مردم سیستان و بلوچستان دردمند هستند، اما هرگز به احدی اجازه نفوذ نمی‌دهند و هیچ نیازی به اشک تمساح معاندان آن سوی مرزها ندارند. موضوع مهم دیگر این است که هیچ عاملی نمی‌تواند وحدتی را که بین مردم ایران است و حاصل خون شهداست، از بین ببرد و دچار چالش کند

وی خاطر نشان کرد: همه ما مسئولان باید مراقبت کنیم که رفتارها و حرف‌های ما به گونه‌ای نباشد که دو مؤلفه امنیت ملی و وحدت ملی خدشه‌دار شود.

کد خبر 5884494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علي IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      2 0
      استانی که همه مسولین رده بالای ان چه در مرکز وچه در شهرستانها غیر بومی هستند نباید هم پیشرفت کنه. همین مسولین غیر بومی هم باعث به هم خوردن امنیت این استان هستند.