۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹

در مهر بخوانید+ عکس و فیلم

حال و هوای مشهد در شب شهادت امام رضا(ع)/ عزاداری ها به اوج رسید

حال و هوای مشهد در شب شهادت امام رضا(ع)/ عزاداری ها به اوج رسید

حرم مطهر اما رضا(ع) و مشهد امشب حال و هوای متفاوتی دارد، میلیون ها زائر ایرانی و خارجی هر کس به نیتی خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده است تا در شب شهادت خورشید هشتم، به سوگ بنشیند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز آخرین شب از ماه صفر شب شهادت امام رضا (ع) است، صدای زنجیر زنی، سنج و طبل ارادتمندان امام هشتم از گوشه و کنار شهرمقدس مشهد به گوش می‌رسد و همه آمده‌اند در سوگ این امام همام اشک ماتم بریزند و حاجت روا شوند.

خیابان‌های منتهی به حرم رضوی، مملو از عزاداران حسینی است که با سینه زنی و زنجیر زنی، با دل‌های اندوهگین و چشمان اشکبار و نواهای یا حسین و یا علی ابن موسی الرضا به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) حرکت می‌کنند تا اوج ابراز محبت و عشق خود به خاندان عصمت و طهارت را در آنجا نشان دهند.

عزادارانی که از برخی کشورهای اسلامی و بعضی شهرهای ایران خود را به حرم ثامن الحجج (ع) رسانده‌اند، ضمن زیارت این امام همام و سوگواری شهادتش عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت به نمایش بگذارند.

صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) نیز شاهد حضور پرشور عزادارانی است و به همین مناسبت مراسم ذکر مصیبت در رواق امام خمینی (ره) و مراسم سینه زنی در صحن جامع رضوی در حال برگزاری است.


در ذیل آخرین اخبار و حال و هوای مشهد مقدس در آستانه شهادت امام رضا (ع) بخوانید.


مراسم شمع‌گردانی خادمان حرم مطهر رضوی

مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) با حضور گسترده خادمان، زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد.


آغاز مراسم خطبه خوانی در حرم امام رضا (ع)

مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوی آغاز شد.


آزادراه حرم تا حرم از اولویت‌های مهم دولت است

حال و هوای مشهد در شب شهادت امام رضا(ع)/ عزاداری ها به اوج رسید

رئیس جمهور گفت: آزادراه حرم تا حرم جزو اولویت‌های مهم دولت است و معاون اجرایی زمانبندی پروژه را در سطح ملی پیگیری کنند تا این خدمت برای زائران امام رضا (ع) تسریع شود.

حجت‌الاسلام رئیسی عصر امروز در دیدار با مدیران کشوری، استانی و دستگاه‌های خدمت رسان به زائران رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی افزود: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تدارک لازم برای انجام یک زیارت ارزان، آسان، دلنشین و سازنده را ببینیم و فراهم آوردن چنین زیارتی وظیفه ماست.

وی ادامه داد: دهه آخر صفر یکی از قله‌های زیارت است و همانطور که امروز مدیران ملی نیز برای این خدمت رسانی بسیج شده‌اند در سایر ایام اوج حضور زائران نیز باید چنین اقداماتی برنامه ریزی شود.

رئیس جمهور بر پیگیری مصوبات کارگروه ملی زیارت تاکید کرد و گفت: باید نیازهای مشهد و زائران را به درستی احصا و برای رفع آنان برنامه زمانبندی مشخصی داشته باشیم.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


روایت‌هایی از مردمانی که به عشق حبیبشان امام رضا (ع) خادم می‌شوند

مجموعه به عشق حبیب روایتی است از مردمانی که به عشق حبیبشان امام رضا (ع) خادم می‌شوند را در این فیلم مشاهده می‌کنید.


قالیباف: گام‌های جدی برای مردمی‌سازی برداشته شود

حال و هوای مشهد در شب شهادت امام رضا(ع)/ عزاداری ها به اوج رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مردمی سازی برداشته شود، گفت: همه نخبگان کشور باید برای مردمی سازی کمک کنند.

محمدباقر قالیباف بعد از ظهر جمعه در نشست هم‌اندیشی نخبگانی چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و گسست بین نسلی که با حضور اساتید دانشگاه و اعضای اندیشکده‌های حکمرانی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه حل معضل ناکارامدی‌ها که در بعضی بخش‌ها شاهد هستیم جز از نهاد علم بر نمی‌آید به مقوله مردمی سازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه اجازه نمی‌دهیم مردم با ظرفیتشان پای کار بیایند تا بتوانیم مسائل را حل کنیم، لذا با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شویم و حتی در این شرایط نیز بر حل یک مسئله مشخص تمرکز نمی‌کنیم، زیرا به دنبال حل مشکلات به روش مسئله محوری نیستیم.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که امروز کارنامه ما در برخی مسائل نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی قابل دفاع نیست، گفت: باید ببینیم ریشه این ناکارآمدی در کجاست و چگونه باید آن را حل کنیم و شناخت این موضوع و تشخیص این مسئله و حل ناکارآمدی جز از نهاد علم بر نمی‌آید؛ لذا لازم است نخبگان و دانشگاه‌های ما به میدان بیایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مردمی سازی برداشته شود، افزود: همه نخبگان کشور باید برای مردمی سازی کمک کنند و در این زمینه راهبری ما باید مبتنی بر تشخیص علمی باشد.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


خیل عظیم زائران پیاده در مسیر میعادگاه توس

خیل عظیم زائران پیاده در مسیر مشهد هستند تا خود را به حرم شاه خراسان برسانند.


حضور پرشور زائران در خیابان امام رضا (ع)

زائران رضوی در خیابان‌های اطراف حرم به ویژه خیابان امام رضا (ع) حضور پرشوری دارند.


میزان ورودی خودرو به مشهد ٢٩ درصد افزایش داشت

حال و هوای مشهد در شب شهادت امام رضا(ع)/ عزاداری ها به اوج رسید

رئیس پلیس راه گفت: میزان تردد و ورود خودرو به مشهد طی روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٩ درصد افزایش یافته است.

سردار حسن مؤمنی روز جمعه در حاشیه رصد وضعیت جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه میزان تردد و ورود خودرو به مشهد طی روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٩ درصد افزایش یافته است، افزود: ترافیک در ورودی‌های مشهد و خراسان رضوی نیمه سنگین و پرحجم است اما انسجام خوبی بین نیروهای پلیس و سایر دستگاه‌ها نظیر راهداری و بخشداری‌ها برای مدیریت شرایط وجود دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ گونه پس زدگی ترافیک در جاده‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راه گفت: بیشترین دلیل تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی راننده است لذا رانندگان باید از رانندگی در مواقع خستگی اجتناب کنند.

وی متذکر شد: برای بازگشت زائران نیز اتوبوس به میزان نیاز پیش بینی شده است اما زائران باید زمان بازگشت خود را مدیریت کنند و بلیت برگشت را نیز تهیه کنند.


واکس زدن کفش‌های زائران امام رضا (ع)

در کنار سایر موکب ها و خدمتگزاری‌های متفاوتی که درجوار حرم مطهر رضوی دیده می‌شود، عاشقان امام رئوف حتی از واکس زدن کفش‌های زائران که موجب رفاه و آسایش آنان باشد، دریغ نمی‌کنند.


خانه‌های رضوی میزبان زائران رضوی

روایتی از خانه‌های مهر را می‌بینید که پذیرای زائران رضوی شده است.

کد خبر 5886737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • افشین IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      3 0
      اگر دوستان ودولتمردان خواستند، اطلاع دهند تا به صورت خصوصی خدمتشان عرض کنم که چطوری میشه بدون دردسر وبه راحتی وبه بهترین شکل از زوار امام هشتم علیه السلام پذیرایی کرد، متاسفانه مسولان استانی خیلی کوتاهی میکنندوبیشتر دنبال جناح بازی سیاسی اند تا رفاه وحل مشکلات زائران
    • کوروش IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      3 1
      منم حرم رفتم و در مسجد گوهرشاد آغا ، از الله تعالی توفیق عمل به سوره مبارکه حمد ، مخصوصا ایاک نعبد و ایاک نستعین رو مسئلت داشتم ، الله تعالی کمکم کند تا جز او از هیچ احدی استعانت و طلب کمک ننمایم و یک موحد به. تمام و کمال زندگی کرده و بمیرم، آمین