۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

مدیر تعاون روستایی استان سمنان:

کنسانتره انگور شاهرود به روسیه و ترکیه صادر شد

کنسانتره انگور شاهرود به روسیه و ترکیه صادر شد

شاهرود_ مدیر تعاون روستایی استان سمنان بابیان اینکه کنسانتره انگور شاهرود ظرفیت خوبی برای ارز آوری و رونق اقتصادی منطقه دارد، گفت: کنسانتره انگور شاهرود به روسیه و ترکیه صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی خالقی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز کنستانتره میوه شاهرود به میزبانی شهر رویان ضمن بیان اینکه انگور شاهرود ظرفیت خوبی برای ارزآوری و رونق اقتصادی منطقه دارد، ابراز داشت: این محصول سال جاری به کشورهای مختلفی صادر شد که روسیه و ترکیه عمده‌ترین مشتریان آن را تشکیل می‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه از کارخانه کنسانتره میوه طی سال جاری یک هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره انواع میوه از شاهرود صادر شده است، افزود: ارزش این محصول صادراتی یک میلیون دلار برآورد شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه قیمت خرید انگور برای تبدیل به کنسانتره بر اساس توافق‌های به عمل آمده قبلی صورت گرفته است، ابراز داشت: این خرید از باغداران برای هر کیلو انگور درجه سه ۹ هزار تومان عنوان شده است.

خالقی ضمن بیان اینکه کارخانه کنسانتره شاهرود ظرفیت تولید سالانه بالغ بر ۹ هزار تن انواع میوه را دارد، تصریح کرد: غیر از انگور کنستانتره دیگر میوه‌ها نظیر سیب نیز در این مرکز تولید و به فروش می‌رسد.

وی بابیان اینکه کنستانتره میوه شاهرود می‌تواند برای سال جاری بر اساس خرید صورت گرفته شش هزار محصول انگور باغداران را به کنسانتره صادراتی تبدیل کند، افزود: این ظرفیت خوبی برای رونق بخش کشاورزی منطقه است.

کد خبر 5887761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha