۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷

سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه احضار شد

سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه احضار شد

وزارت خارجه روسیه امروز در اعتراض به اقدامات «تبعیض‌ آمیز و آشکارا روسیه‌هراسانه» مقامات فرانسوی علیه روزنامه‌نگاران روسی در نشست اخیر گروه- ۲۰ در دهلی‌نو، سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «پیر لوی» (Pierre Levy) سفیر فرانسه را امروز دوشنبه احضار کرده تا نسبت به اقدامات «تبعیض‌ آمیز و آشکارا روسیه هراسانه» مقامات فرانسوی علیه روزنامه‌ نگاران روسی در نشست اخیر گروه- ۲۰ در دهلی نو اعتراض کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط آمده است که خبرنگاران ریانووستی و سردبیر روسیه نیوز از دسترسی به کنفرانس مطبوعاتی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه «بی ادبانه محروم شدند».

مسکو اضافه کرد که سفیر فرانسه در روسیه، به دلیل عدم تمایل پاریس به عذرخواهی از اقدامات خود در قبال خبرنگاران روس به وزارت خارجه احضار شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی در راستای کارزار سیاست پاریس است که مدت ها قبل از شروع عملیات ویژه نظامی (در اوکراین) برای مبارزه با مخالفان راه اندازی شده است (پاریس رسانه های روسی را در زمره مخالفین خود می پندارند).

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته به عدم اجازه ورود خبرنگاران این کشور به کنفرانس مطبوعاتی «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه واکنش نشان داد و تصریح کرد که پاریس باید از روسیه عذرخواهی کند.

«ماریا زاخارووا» در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: روسیه این حادثه را دلیل آشکاری بر نژادپرستی و ملی گرایی افراطی می‌داند، زیرا این رفتار بر اساس اقدام تبعیض آمیز پاریس استوار شده است. ما خواستار عذرخواهی کاخ الیزه از نمایندگان رسانه ها هستیم. چنین سیاستی که آغشته به دروغ، تکبر و مجموعه ای از انحصارطلبی ها است، در نهایت علیه حامیان آن نتیجه خواهد داد.

کد خبر 5888875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha