۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

امام جمعه ابهر:

اتحاد و وحدت و همدلی مردم نقطه قوت کشور ایران است

اتحاد و وحدت و همدلی مردم نقطه قوت کشور ایران است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: اتحاد و وحدت و همدلی مردم نقطه قوت کشور ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از فصل‌های مهم انقلاب اسلامی و یک حادثه مهم و بسیار تاثیرگذار در کشورمان بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما شاهد بروز و ظهور حماسه‌ها و افتخارات فراوانی بودیم، تصریح کرد: ملت ایران در این مقطع تاریخی خود و جایگاهش را به جهانیان اثبات کرد که این موضوع یک موضوع بسیار مهم است.

امام جمعه ابهر با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید متذکر شد: تحصیل و دانش در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار و تقریباً هیچ چیزی نداریم که به پای علم برسد به علاوه بر آیات احادیث فراوانی نیز تاکید بر علم آموزی دارند.

حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه اسلام دین علم است و جعل در اسلام جایی ندارد، اضافه کرد: تمام ادیان الهی طرفدار علم هستند و دینی که طرفدار علم نیست تحریف شد و دست بشر ان را با خرافات و معجولات به هم آمیخته است.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان دانشجویان و طلاب باید در این زمینه در این دوران اهتمام جدی به علم آموزی داشته باشند، افزود: مهمترین و واجب‌ترین وظیفه‌ای که متوجه کسانی که این روزها مشغول تحصیل می‌شوند درس خواندن است زیرا در برهه‌ای که ما زندگی می‌کنیم مهم‌ترین مسئله این است که جوانان ما مسلح به سلاح علم و ایمان و تقوی شوند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تعلیم تربیت نیز باید مدنظر قرار گیرد و این موضوع را معلمین و اساتید فراموش نکنند، افزود: از تربیت نباید غفلت شود زیرا اگر تربیت و تزکیه نباشد علم به یک ابزار خطرناک در دست انسان تبدیل می‌شود و بسیاری از مشکلات را برای دنیا ایجاد کند.

وی با اشاره به شهادت رییس حوزه علمیه قیدار، تاکید کرد: انکیزه کسی که ایشان را به قتل رساند مهم نیست این طلبه که در استان ما غریب نیز بود مظلومانه شهید شد زیرا بی‌گناه بود و هیچ رابطه‌ای نیز با قاتل نداشت و ایشان یکی از طلاب جهادی استان به شمار می‌رفتند که تنها هدفشان خدمت بود.

خطیب نماز جمعه ابهر در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک اذعان کرد: ایشان با دست پر رفته و با دست پر بازگشتند که برخی‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

مرادپور با بیان اینکه موضوعی که برخی از آن ناراحت هستند دست پر رفتن آقای رئیسی به نیویورک است تصریح کرد: سال گذشته ما این موقع درگیر اغتشاشاتی بودیم که به دست دشمن در این کشور شکل گرفته بود و هدف حداقلیشان از این اغتشاشات این بود که ما را ضعیف کرده و قدرت و اقتدار کشورمان را از بین ببرند تا در مذاکرات بتوانند حرف خود را به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه امسال که رئیس جمهور به سفر نیویورک رفتند علاوه بر اینکه همه این مسائل حل شده بود عربستان نیز با کشورمان مذاکره کرده بود ادامه داد: علاوه بر این موضوعات کشور ما عضو شانگهای شده و بریکس نیز از ایران دعوت به عضویت کرده و پول‌های بلوکه کشورمان نیز آزاد شده بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه این‌ها نشان از این قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان است متذکر شد: امسال نیز با تمام فراخوان‌هایی که ضد انقلاب‌ها و خائین دادند نه تنها از مردم پاسخی نشنیدند بلکه فریب خوردگان نیز به میدان نیامدند.

وی با بیان اینکه این قبیل دستاوردها نشانه تحقق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم است تاکید کرد: به تاکید ایشان در راه رسیدن به قله نباید ناامید شد.

مرادپور با اشاره به اینکه در جریان حمله صدام به کشور ما صدام یک ابزاری بود در دست آمریکا و شوروی سابق، تصریح کرد: در حمله به جمهوری اسلامی ایران هم بلوک شرق و هم بلوک غرب با هم متحد دند و هر دو در خدمت صدام بودند.

مرادپور با بیان اینکه امروز هم دشمن به جمهوری اسلامی حمله می‌کنند و مسایلی مانند انرژی هسته‌ای، تحریم و حقوق بشر بهانه است، افزود: تنها هدف دشمنان از انجام این قبیل اقدامات به زانو در آوردن انقلاب است.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خودشان به شبهات پاسخ می‌دهند تصریح کرد: همه ما باید در جهات تبیین تلاش کرده و در پاسخ به شبهات دشمنان که برای جوانان ایجاد می‌کنند از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

مرادپور با اشاره به اینکه مردم نقش بسیار تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشته و با تمام توان برای دفاع از انقلاب و اسلام به میدان آمدند، ادامه داد: امروز نیز مردم پاسدار انقلاب هستند و اگر یک لحظه مردم در کنار این انقلاب نباشند کار انقلاب تمام است لذا همه مسئولین باید این عنصر را قدر بدانند.

وی با اشاره اینکه اتحاد و وحدت و همدلی مردم نقطه قوت کشور ایران است، اضافه کرد: بسیاری از دشمنان تلاش می‌کنند که القا کنند که مردم از انقلاب رویگردان شدند در حالی که این امر به هیچ وجه واقعیت ندارد و ما نیز نباید با دید آنها به این موضوع نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته ابهر با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسگری (ع)، گفت: ایشان در روایتی می‌فرمایند: تمام پلیدی ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.

وی با بیان اینکه اغتشاشات سال گذشته در کشور ما از یک دروغ شروع شد، افزود: از همین دروغگویی غائله بسیار بزرگی در کشور ما رقم خورد و خون برخی از انسان‌های بی‌گناه به زمین ریخته شد.

وی با تاکید بر اینکه دروغ تضعیف کننده بنیان خانواده و بی‌اعتبار کننده فرد به شمار می‌رود تاکید کرد دروغ یکی از بزرگ‌ترین گناهان در نزد خداوند متعال است که همه ما باید تلاش کنیم از آن بپرهیزیم.

کد خبر 5891827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha