۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲

در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان‌ملل؛

لاوروف: غرب امپراطوری دروغ است

لاوروف: غرب امپراطوری دروغ است

وزیر خارجه روسیه امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: غرب امپراطوری دروغ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: غرب امپراطوری دروغ است.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: توسعه نظامی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه که علیه روسیه و چین است، خطر ایجاد یک کانون انفجاری جدید تنش را ایجاد می کند.

سرگئی لاوروف ادامه داد: آمریکا و کشورهای اروپایی اغلب تعهداتی را برعهده می گیرند؛ اما به آنها عمل نمی کنند؛ غرب «امپراطوری دروغ» است.... فدراسیون روسیه نگران است که ایالات متحده و متحدان آسیایی آن به تنش آفرینی های نظامی در شبه جزیره کره بپردازند.

وی در این باره اضافه کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا با تلاش برای تحمیل تلاش‌ های میانجی‌ گرایانه خود بر ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان، بی‌ ثبات‌ سازی را به قفقاز جنوبی وارد می‌ کرده اند.

وزیر امور خارجه روسیه که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کرد، گفت: اکنون بروکسل خدمات میانجی‌ گرایانه خود را به (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان تحمیل می کند و همراه با واشنگتن بی ثباتی را در قفقاز جنوبی به ارمغان می آورد. نیروهای حافظ صلح روسیه از هر جهت در برقراری زندگی صلح آمیز در منطقه درگیری قره باغ کمک خواهند کرد.

این مقام مسکو افزود: داستان غم انگیز عدم اجرای توافقات مینسک درباره حل و فصل بحران در اوکراین امروز در اوضاع اطراف کوزوو و صربستان تکرار می شود.... «فرمول صلح» زلنسکی کاملاً غیرقابل تحقق است و همه نیز آن را می دانند .تضمین‌ های سران کشورهای غربی در آرشیو موجود است، همه فریبکاری هستند. آنها از اینکه گسترش ناتو به شرق نیز ناقض توافقنامه های سازمان امنیت و همکاری اروپا بود، خجالت نمی کشیدند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: روسیه از روند جاری عادی سازی روابط بین سوریه و ترکیه استقبال می کند و همراه با ایران به این روند کمک می کند... روسیه از کشورهای غربی می خواهد تا تحریم های اقتصادی علیه کوبا، ونزوئلا و سوریه را فورا لغو کنند. ... آمریکا هر کاری می‌کند تا فلسطینی‌ ها نتوانند به کشور خودشان دست یابند.

لاوروف از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل از جهانیان خواست تا ازبروز و ظهور یک جنگ بزرگ جلوگیری کنند؛ چرا که این موضوع به صورت مشترک به نفع همگان است.

سرگئی لاوروف در این سخنرانی همچنین خواستار تغییر روش در تشکیل دبیرخانه سازمان ملل شد.

کد خبر 5892785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • چزگی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      ازآمریکابیزاریم