۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

محورهای دیدار «لاوروف» با رهبر و وزیر خارجه کره‌شمالی

محورهای دیدار «لاوروف» با رهبر و وزیر خارجه کره‌شمالی

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به تشریح محورهای دیدار «لاوروف» با رهبر و وزیر خارجه کره‌شمالی در پیونگ‌یانگ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به پیونگ‌ یانگ سفر کرده، امروز پنجشنبه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اعلام این خبر گفت که دیدار لاوروف و «کیم جونگ اون» حدود یک ساعت به طول انجامید و دو طرف رایزنی کوتاهی درباره روابط دوجانبه و ارتباطات اخیر روسیه و کره شمالی انجام دادند.

همچنین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه حین ورود به فرودگاه بین‌ المللی پیونگ یانگ، مورد استقبال چوئه سون هوی، وزیر امور خارجه کره شمالی قرار گرفت.

سرگئی لاوروف و چوئه سون هوی وزیر خارجه کره شمالی بر عزم دو کشور برای مقابله با اهداف سلطه جویانه ایالات متحده که منجر به تشدید اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شود، تاکید کردند.

تلویزیون کره شمالی تصاویری از استقبال از لاوروف را پخش کرد.

وزرای خارجه روسیه و کره شمالی در جریان گفتگوهای روز پنج‌ شنبه در پیونگ‌ یانگ، از تعمیق همکاری دو کشور استقبال کردند.

لاوروف در این دیدار گفت: روابط با کره شمالی از نظر کیفی به سطح راهبردی جدیدی رسیده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی این دیدار را چنین توصیف کرد: روابط دوستانه کره شمالی و روسیه از قرنی به قرن دیگر قویاً تقویت شده است، ... و به روابط دوستانه ای شکست ناپذیر تبدیل می شود؛ روابطی که به سوی آینده هدایت خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: لاوروف و وزیر خارجه کره شمالی درباره برنامه تماس های سیاسی در پیونگ یانگ گفتگو کردند. وزرای خارجه دو کشور در مذاکرات پیونگ یانگ بر تعهد خود بر حل و فصل دیپلماتیک اوضاع در شبه جزیره کره تاکید کردند.

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در یان خصوص اضافه می کند: وزرای خارجه روسیه و کره شمالی بر عزم خود برای مقاومت در برابر رویکردهای هژمونیک ایالات متحده و مقاومت در برابر آرمان های سلطه جویانه آمریکا که منجر به تشدید اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شود، تاکید کردند.

کد خبر 5916279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha