۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۷

استاندار کرمانشاه:

رسانه‌ها در برگزاری اربعین امسال نقش موثری ایفا کردند

رسانه‌ها در برگزاری اربعین امسال نقش موثری ایفا کردند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به استقبال زائران اربعین از مرز خسروی و پوشش رسانه‌ها از این رویداد، گفت: رسانه‌ها در برگزاری اربعین امسال نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه که با حضور معاونین سیاسی امنیتی و توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل سالن جلسات شهید قلیوند استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که برای پدیده مبارک «اربعین» در استان تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم و این لطف الهی و عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) بود که اربعین دل انگیزتری را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: به لحاظ اینکه این نشست مربوط به اربعین و با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود جا دارد با نگاه اربعینی رشادت‌های به یادماندنی مردم استان در طول سال‌های دفاع مقدس را به همگان یادآوری کنیم و از این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها برای تعالی و پیشرفت بیشتر درس بگیریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به روز چهارم مهر ماه به عنوان «روز مقاومت گیلانغرب»، عنوان کرد: امروز روز مهمی در تاریخ استان است که جا دارد از نقش ارزشمند و بی بدیل مردم عزیز گیلانغرب و تمام مردم شریف استان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان تجلیل کنیم و به روح بلند شهدای گرانقدری که در این ایام در شهرستان گیلانغرب به شهادت رسیدند، درود و سلام بفرستیم.

صحرایی با اشاره به افتخارات بزرگ کسب شده توسط مردم استان و شهدای گرانقدر این خطه در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: از این جنس افتخارات در استان کم نیست از جمله بانوی گرانقدری مانند خانم «فرنگیس حیدرپور» از افتخار استان هستند که رسانه‌ها می‌توانند بیش از پیش به این گنجینه‌های افتخار بپردازند و راه و روش آنان را به جامعه یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه شهدای کشور ستارگان پرفروغی هستند که باید همراه و همگام با آنها راه و مسیر درست را پیدا کنیم تا به سرانجام متعالی و هدفمند خود برسیم، گفت: اصحاب رسانه با توجه به کارکرد اثربخش خود می‌توانند یک زنجیره بسیار قوی از رشادت‌های شهدا و ایثارگران برای جامعه تداعی کنند.

صحرایی با تاکید بر استفاده از چهره‌ها و افراد ارزشمند استان و معرفی آنان به مردم، ادامه داد: برای برگزاری اربعین سال آینده با ابتکارات و یکسری برنامه‌های جدید می‌توان به معرفی چهره‌های درخشان و بزرگ استان مانند خانم فرنگیس حیدرپور به عنوان یک «بانوی فداکار و شجاع» اقدام کرد و مثلاً این بانوی ارزشمند در یکی از موکب ها حضور پیدا کند تا مردم به ویژه بانوان کشور و استان بیش از پیش با این عزت و عظمت بانوان ایثارگر آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید روزها و رویدادهای پرافتخار استان مانند «عملیات مرصاد، بازی دراز و روز مقاومت گیلانغرب» بیشتر به جامعه معرفی و شناسانده شود تا این روزهای ارزشمند در ادبیات و فرهنگ و تقویم کشور ثبت شود.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار توجه اصحاب رسانه استان به ادبیات بومی با غنای تمدن اسلامی و ایرانی شد و گفت: ضرورت دارد که با این زمینه کار و تلاش شود تا به نتیجه مطلوب و تأثیرگذار برای جامعه برسیم.

صحرایی در ادامه از برگزاری یک گردهمایی و هم اندیشی با حضور فعالین موضوع اربعین در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: در این گردهمایی از منتخبان اصحاب رسانه، موکبداران دستگاه‌های خدمات رسان و افرادی که در برگزاری اربعین امسال در استان نقش داشتند، حضور خواهند داشت تا یک هم اندیشی و همفکری پس از برگزاری اربعین در استان شکل بگیرد.

کد خبر 5896176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha