۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کردستان:

دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در کردستان برپا می‌شود

دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در کردستان برپا می‌شود

سنندج_ مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

علیرضا شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار با اهداف بسط تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت؛ تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا می‌شود.

وی افزود: تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار، جهاد و شهادت» و «همدلی اجتماعی» در سطح کشور و منطقه؛ تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی با موضوع «ایثار و شهادت» و «انفاق و همدلی اجتماعی» و «جهاد و محور مقاومت»؛ ایجاد و به روزرسانی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه منطقه‌ای خواهد بود.

شهسواری عنوان کرد: گسترش مباحث فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقا بینش و آگاهی جامعه به عنوان مخاطب اصلی این‌گونه آثار هنری و ایجاد جریان‌سازی گفتمان ارزشی اجتماعی در این زمینه و کشف و حمایت از استعدادهای جوان از دیگر اهداف نمایشگاه خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان یادآور شد: این جشنواره آبان و آذر ۱۴۰۲ در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال با موضوع‌های ایثار-مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، ایثار-شهداء و ایثارگران، ایثار-عفاف حجاب و سبک زندگی در مکتب ام‌الشهداء، ایثار-بانوان عاشورایی، ایثار-شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، ایثار-شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، ایثار-فرهنگ فاطمی و رسالت امروز، ایثار-در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه انجام خواهد شد.

شهسواری اذعان کرد: دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در پنج منطقه کشور به میزبانی استان‌های کردستان، خوزستان، خراسان شمالی، شهرستان‌های استان تهران و استان فارس برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه هنرمندان برگزیده حضور خواهند داشت و علاقه‌مندان برای حضور در نمایشگاه می‌توانند آثار خود را تا پایان مهر ۱۴۰۲ ارسال کنند.

کد خبر 5896246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha