۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور:

تخریب محیط زیست ضربه های جبران ناپذیری درپی دارد

تخریب محیط زیست ضربه های جبران ناپذیری درپی دارد

ساری- فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه های حیات وحش را منجر به ضربه های جبران ناپذیری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید محبت خانی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز دوره تحصیلی رشته محیط بانی شمال کشور در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری به افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان ساری افزود: تاکنون سه مدرسه کشور افتتاح شده است و به دانش آموزان فارغ التحصیل در این مدارس دیپلم محیط بانی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند، به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی محسوب می‌شود.

وی با عنوان اینکه برای بهتر زنده بودن نباید زنده بودنمان را به خطر بیاندازیم، گفت: نباید بقای خود را به عنوان مثال با کارخانه و تخریب محیط زیست به خطر بیندازیم و اجازه ندهیم حیات خود و گونه‌های بشری و طبیعی به خطر افتد زیرا در آینده ضربه‌های جبران ناپذیری به حیات بشری زده خواهد شد.

سرهنگ محبت خانی رسالت محیط زیست و محیط بان را عظیم و بزرگ دانست و گفت: ۱۵۱ نفر جان خود را برای حفظ محیط زیست و گونه‌های آن از دست داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه ۱۲ دستگاه دولتی دارای یگان حفاظت هستند، یکی از این دستگاه‌ها را محیط زیست اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ نفر از محیط بانان در راه حفظ و صیانت از عرصه‌ها مجروح شده‌اند.

کد خبر 5896886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha