۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

بخشدار مرکزی خاش:

زمین های ورزشی بخش مرکزی آماده نصب چمن مصنوعی است

زمین های ورزشی بخش مرکزی آماده نصب چمن مصنوعی است

خاش- بخشدار مرکزی خاش گفت: درحال حاضر زیرساخت‌ نصب چمن مصنوعی در ۵ نقطه از مناطق روستایی این بخش مهیا و آماده نصب است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیدمحمد قلندرزهی صبح امروز دوشنبه در نشست شورای ورزش روستایی بخش مرکزی خاش با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر هیئت فوتبال خاش، اظهار کرد: بیش از ۱۱۶ هزار نفر در بخش مرکزی خاش سکونت دارند و در سال‌های اخیر سه چمن مصنوعی در مناطق چاه سم، ناصری و بیت آباد نصب شده و در این بخش محرومیت‌های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد درمانی بر ورزشی غلبه کرده و در جاهای مختلف هزینه‌های هنگفتی انجام می‌شود که فایده‌ای ندارد اظهار کرد: اهمیت دادن به ورزش بویژه در مناطق روستایی علاوه بر حفظ سلامتی و تندرستی مردم سبب دور شدن مردم از اعتیاد و نجات یافتن از ضررهای حضور چندین ساعته در فضای مجازی شده و مهم‌تر از همه به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی کمک می‌کند.

قلندرزهی ادامه داد: آگاهی مدیر ورزش و جوانان که از جنس ورزش بوده، سبب شناسایی نقاط ضعف و قوت و چالش‌ها و در نتیجه جبران کمبودها و رفع مشکلات و یکسان نگری و عدالت محوری در حوزه ورزش می‌شود.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز با اشاره به اینکه پویایی ورزش در سطح شهر و مناطق روستایی و عشایری مورد توجه و از اولویت‌های مهم این اداره محسوب می‌شود، گفت: در روزهای آینده برگزاری مسابقات فوتبال در مناطق روستایی و عشایری را تدارک دیده‌ایم که با همکاری بخشداری‌ها و دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

سیامک میر بلوچ زهی افزود: برگزاری بازی‌های بومی و محلی و تجهیز کردن خانه‌های ورزش روستایی و برپایی مسابقات شتردوانی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و حمایت از روستاها در بحث نصب چمن مصنوعی در صورتی که زیرساخت‌های نصب آن مهیا باشد، از اولویت‌های این اداره بوده که از طریق استان و وزارتخانه ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم به نیازهای مردم و جامعه هدف ورزشی پاسخ داده شود.

وی بیان کرد: هزینه بیمه ورزشی روستاییان ۵۰ هزار تومان و بیمه ورزشی شهروندان شهری نیز ۷۰ هزار تومان بوده، امیدواریم با حمایت‌های مردم و شوراها و دهیاران بتوانیم در این رابطه شاخص‌های حمایت از ورزش را بالا ببریم.

عبدالحمید شهنوازی دبیر هیأت فوتبال خاش هم گفت: پایش ورزشکاران شهری و روستایی در این شهرستان انجام شده و با برنامه ریزی دقیق سعی در شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی جوانان شهری و روستایی و عشایری داریم و با همکاری بخشداران و شوراها و دهیاران و ادارات و ارگان‌ها و سرمایه گذاران و فعالان صنعتی مسابقات را در رده‌های مختلف برگزار خواهیم کرد و در این موضوع به شناسایی پرورش استعدادها کمک می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتبال در مناطق روستایی را طی هفته‌های آینده خواهیم داشت و نگاه ما بر این است، این مسابقات به صورت دوره‌ای و چرخشی در دهستانها و بخش‌های مختلف در مناسب‌های مختلف برگزار و عدالت رعایت بشود.

کد خبر 5901057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha