۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴

در کنفرانس خبری پس از پایان نشست کی‌یف؛

بورل: امیدوارم کمک ۵ میلیارد دلاری بروکسل به اوکراین تصویب شود

بورل: امیدوارم کمک ۵ میلیارد دلاری بروکسل به اوکراین تصویب شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پس از پایان نشست غیررسمی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری ادعا کرد: از موشک‌های روسیه نمی‌ترسیم!

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پس از پایان نشست غیررسمی وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با برگزاری نشستی مطبوعاتی با تکرار ادعاهای واهی گذشته بروکسل علیه روسیه در ارتباط با ادامه عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام کرد: پیرامون موضوع نظامی (در اوکراین)، پیشنهاد بسته کمک‌هایی تا ۵ میلیارد دلار به کی یف را برای سال آینده میلادی مطرح کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس مطبوعاتی ادامه داد: من امیدوارم که بتوانیم به توافقی در این باره تا پایان سال جاری برسیم… ما به آموزش نظامیان اوکراینی ادامه خواهیم داد. این موارد شامل آموزش‌های ویژه خلبانان برای پرواز با جنگنده‌های نظامی خواهد شد. صنایع نظامی اوکراین و اروپا هم با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

«جوزف بورل» ادعا کرد: قوی‌ترین تعهد امنیتی ما به اوکراین، عضویت کی یف در اتحادیه اروپا خواهد بود! اکنون کی یف وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا را دارد و در این مسیر حرکت خواهد کرد! به روسیه هم می گویم که از پهپادها یا موشک‌های شما نمی‌ترسیم!

وی که برای دیدار با مقامات اوکراینی در کی یف به سر می برد، پیشتر اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا تا کنون ۸۵ میلیارد یورو (۸۹.۸ میلیارد دلار) به اوکراین کمک کرده که از این مقدار ۲۵ میلیارد یورو در زمنیه کمک‌های نظامی بوده است.

وی در جمع خبرنگاران در کی‌یف گفت: حمایت نظامی ما از اوکراین به رقم ۲۵ میلیارد یورو رسیده است. و در مجموع - کمک‌های نظامی، غیرنظامی، بشردوستانه - به رقم ۸۵ میلیارد یورو رسیده است که … بالاترین میزان در جهان است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» از دیدار خود با «رستم عمروف» وزیر دفاع جدید اوکراین هم خبر داد و نوشت: ما درباره ادامه کمک نظامی اتحادیه اروپا (به کی یف) گفتگو کردیم.

دیدار «بورل» با رییس‌جمهور و وزیر دفاع جدید اوکراین+ تصاویر

«جوزف بورل» در این ارتباط ادامه داد: اوکراین به قابلیت‌های بیشتر در اسرع وقت نیاز دارد. در حال آماده سازی تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین هستیم.

کد خبر 5901353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha